Zdanje koji spaja Hrvatsku za njih je sitnica

Spojili su Peking i Šangaj mostom dugim 165 kilometara, unaprijedili i osmo svjetsko čudo - cestu Karakorum

Pelješki most
Zvonimir Barišin/Pixsell
12.07.2022.
u 14:58

Specijal Pelješki most pronađite uz Večernji u nedjelju 17. srpnja samo 17kn!

China Road and Bridge Corporation (CRBC) jedna je od četiri velike kineske državne tvrtke koje su prve ušle na međunarodno tržište. CRBC ima podružnice i urede u gotovo 60 zemalja i regija u Aziji, Africi, Europi i Americi. Glavna je to prekomorska poslovna platforma matične tvrtke China Communications Construction Company (CCCC), tvrtke koja se nalazi na listi Fortune Global 500, godišnjoj ocjeni top 500 korporacija u svijetu mjereno u prihodima. Kompanija je to koja je gradila autocestu koja povezuje Tadžikistan i Uzbekistan, poboljšala autocestu Karakorum u Pakistanu, rekonstruirala Luku prijateljstva u Nouakchottu, radila na projektu željeznice standardnog kolosijeka (SGR) Mombasa – Nairobi, željeznici koja povezuje Mađarsku i Srbiju, a radili su i na novoj luci Pointe Noire u Kongu. Načelo im je “Gradite ceste i mostove, dajte doprinos društvu”.

Tvrtka je osnovana 1958., a do 1979. djelovala je kao Ured za vanjsku pomoć Ministarstva komunikacija Kine. Kompanija je od svog osnutka pa do te 1979. radila na inozemnim projektima koje je potpomagala i financirala kineska vlada, pružali su pomoć u gradnji više od 80 projekata u Jemenu, Mauretaniji, Ruandi, Ekvatorijalnoj Gvineji, Nepalu i Sudanu.... Kažu da je implementacija ovih projekata ojačala prijateljske odnose između Kine i zemalja primatelja te odigrala važnu ulogu u konsolidaciji zemalja u razvoju na političkom, diplomatskom i gospodarskom području. Od 1979. do 1997. tvrtka prolazi kroz transformaciju.

Pelješki most, dug 2,4 kilometra, prava je pak sitnica u odnosu na megaprojekte koje je dosad CRBC radio u Kini i svijetu. Tako je izgradio, primjerice, most na autocesti Jiangsu Runyang iznad rijeke Yangtze koji je dug 35,66 kilometara i po tome je najduži most u Kini i treći u svijetu u području viseće mostogradnje. CRBC je izgradio i most za prijelaz preko mora u zaljevu Hangzhou dug 36 kilometara, i to je najduži most za prijelaz preko mora na svijetu. Među svojim referencama CRCB ima i treći most na rijeci Yangtze, dug 15,6 kilometara. CRCB se može pohvaliti i da je sagradio najduži vijadukt, odnosno most na svijetu. Radi se o Velikom mostu Danyang-Kunshan koji je dug čak 164,8 kilometara, a sagrađen je u sklopu superbrze željezničke pruge između Pekinga i Šangaja. Gradnja tog mosta koštala je vrtoglavih 8,5 milijardi dolara.

Specijal Pelješki most pronađite uz Večernji u nedjelju 17. srpnja samo 17kn!

Na 132 stranice čitajte- kako je Hrvatska ostala bez Neuma i nastanak ideje o povezivanju mostom, zašto su propali prijašnji pokušaji gradnje, protivljenje BIH i doprinos Europske unije, kako se odvijala gradnja.

Komentari ključnih ljudi - Oleg Butković, Luka Bebić, Siniša Hajdaš Dončić, projektant Marjan Pipenbaher i mnogih drugih.

Ključne riječi

Komentara 2

DU
dugi
18:35 12.07.2022.

Ma dajte ljudi, kaj je 165Km most prema nasem /Kineskom mostu. Ako citate izvjestaje nasih nazovimo ih reportera, nas je most nesto nevidjeno, cak je i brod prosao ispod njega i to sa hrv. kapetanom. Pise mi prijatelj iz Kalifornije i pita pa zar nitko nije vidio most u San Francisku? Pa tamo brodovi non-stop idu ispod njega. ( u obadva pravca:))

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije