Piloti, kabinsko osoblje, aviomehaničari i radnici koji se skrbe o putnicima Croatia Airlinesa idu u štrajk. Tako je odlučeno na skupštini sindikata Organizacije radnika Croatia Airlinesa (ORCA) koja je održana preksinoć.
Zaposlenici hrvatske nacionalne aviokompanije okupljeni u ORCA-i štrajkat će jer nisu s upravom dogovorili novi kolektivni ugovor. Prijašnji kolektivni ugovor istekao je 31. prosinca 2016. U svibnju je mirenje sindikata i uprave završeno neuspješno čime su ispunjeni svi zakonom predviđeni uvjeti za organiziranje industrijskih akcija. U ORCA-i su nezadovoljni dosadašnjim kolektivnim ugovorom koji im je, kažu, nametnut 2013. godine kad su štrajkali zahtijevajući zadržavanje prava iz prijašnjeg kolektivnog ugovora. Sad žele novi kolektivni ugovor ili da počnu pregovori o njemu.
Štrajk vjerojatno u srpnju
Kad će štrajk točno biti organiziran još nije odlučeno jer je, objašnjavaju u ORCA-i, organizacija takve industrijske akcije u aviokompaniji dosta složena pa se može očekivati da će se to dogoditi vjerojatno u srpnju. A to znači usred turističke sezone, kad su zrakoplovi najzaposleniji.
U upravi Croatia Airlinesa kažu da nisu dobili obavijest sindikata ORCA o industrijskoj akciji te da u skladu s time ne mogu komentirati pitanja vezana uz navodni štrajk. No ističu da uprava od studenoga 2016. godine poziva socijalne partnere na konstruktivan dijalog i kolektivne pregovore, a u cilju potpisivanja novoga kolektivnog ugovora, što je i dalje aktivna pozicija uprave. Zadnji štrajk u hrvatskoj nacionalnoj aviokompaniji organiziran je u svibnju 2013. godine i trajao je osam dana.
Kompanija je zbog toga pretrpjela milijunske gubitke. Za štrajka je dio letova bio otkazan, a red letenja je i djelomično izmijenjen. Putnici čiji su letovi bili otkazani preusmjeravani su na partnerske kompanije, a Croatia Airlines je zbog štrajka unajmila i zrakoplove drugih avioprijevoznika. Tijekom štrajka propisan je opseg poslova koji se ne smije prekidati, a za prošlog štrajka u Croatia Airlinesu to je bilo 37 posto planiranih letova. Ovo ljeto će pak avioni hrvatske aviokompanije biti zaposleni više nego prijašnjih turističkih sezona pa će tako na vrhuncu sezone obavljati čak 105 letova dnevno.
Najbolje ukinuti aerodrom iaute i vratit se na kočije. Nit imamo nafte, nit imamo proizvodnju auta, ni aviona pa ni plaće za osoblje, najbolje onda da se ne zadužujemo preko glave za plaće nego poslati te na pašu da čuvaju krave.