Ministar obrane Ante Kotromanović na konferenciji za medije u zrakoplovnoj bazi Zemunik kod Zadra govorio je o jučerašnjem padu aviona MIG 21. Uz njega, na konferenciji su bili i načelnik Glavnog stožera OS RH general zbora Drago Lovrić te zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane (HRZ i PZO) general-bojnik Dražen Šćuri.
- Strepimo već tri godine od ovakvih ishoda zbog sredstava kakva imamo. Pohvalio bih pilota, ali ne mogu tražiti odgovornost od pilota i njegova zapovjednika. Ja sam spreman ponuditi ostavku i za kvar tenka, a kamoli za ovo. Najveća je odgovornost moja i ostalih ministara. U Hrvatskoj se i pozicija i opozicija moraju dogovoriti što ćemo do 2016. godine i imati konsenzus oko toga, a trenutno nemamo 100 milijuna eura da bismo imali rješenje kao Mađari. Nismo jedina zemlja gdje padaju avioni. Pretresali smo sve moguće odluke o tome kako zadržati borbenu gotovost. Formirali smo povjerenstvo; mi mislimo da je bio kvar, no vidjet ćemo sve nakon 30 dana. Hoću li ponuditi ostavku, odlučit ću nakon nalaza povjerenstva i razgovora sa svoja dva šefa - predsjednikom i premijerom - rekao je ministar obrane Ante Kotromanović na konferenciji za novinare sazvanoj u povodu pada borbenog zrakoplova MiG-21 broj 121.
"Vojska nije šala"
Rekao je da je razgovarao s pilotima zrakoplova i helikoptera koji su mu rekli da su zadovoljni uvjetima. - Od 2008. proračun je pao milijardu. Vojska nije šala i ovisi o financijama. Na konferenciji su bili i načelnik Glavnog stožera OS RH general zbora Drago Lovrić te zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane general-bojnik Dražen Šćuri.
- Kvarovi su uvijek mogući, ali niti jedan pilot ne bi ušao u zrakoplov niti bi ga tehničar pustio da je znao za kvar. U Zadru je bilo i problema sa MIG-om 22 broj 135 i on ovdje ostaje na remontu - istaknuli su generali podsjećajući da su prema studiji MiG-ovi 21 trebali biti povučeni do 2010.
- Produljenje životnog vijeka do 2017. je bilo iz nužde, radi zaštite zračnog prostora i obveza prema NATO-u. Novi borbeni avioni koštali bi od 600 do 800 milijuna kuna godišnje. Suradnja s ostalima do 300 milijuna kuna. Svi znamo za kašnjenje remonta. Naši su ljudi najveći potencijal. Da nije kasnio remont, mi ne bismo produljili rad. MIG 21 četiri su aviona ispravna i još su dva dvosjeda - istaknuli su Lovrić i Šćuri.
"Avion je bio posve neupravljiv"
Podsjetimo, jučer u 14.47 sati u Donjoj Lomnici kod Velike Gorice srušio se MIG 21 Hrvatskog ratnog zrakoplovstva u kojem je letio pilot Stanko Hrženjak. Pilot se uspio katapultirati iz aviona dok je bio na visini od 200 metara od tla. - Nakon događanja u zračnoj luci u Zadru krenuli smo na rutinski let u Zagrebu. Prilikom polijetanja avion je bio sasvim ispravan, a onda mu je otkazao najprije jedan hidraulični, a onda i drugi hidraulični sustav nakon čega se zapalio i motor. U kabini je nastao dim i jedino što sam mogao je katapultirati se van - rekao je jučer na konferenciji za medije pilot Stanko Hrženjak i dodao da je u zadnjim trenucima leta, kada je shvatio da je MIG "posve neupravljiv", samo razmišljao o tome kako "da izbjegne kuće".
>>Poslušajte snimku razgovora kontrole leta i pilota MIG-a!
>>Što su u MORH-u rekli krajem veljače o MiG-u 21 oznake 121
>>'Avion je bio neupravljiv. Jedino sam gledao da izbjegnem kuće!'
>>Ivan prvi pomogao pilotu: Avion se raspuknuo na tri komada!
>>MIG koji se srušio uopće nije smio letjeti!
"Najbolje" kad ovdje dođu srbi da pokušaju nešto prikriveno pametovati, a čim blebnu očituju se da su iz pašaluka. Kupite vi sebi akumulatore ako možete da vam avioni uopće provire ispod cerade pa onda "brinite" tuđu brigu.