PRIJEVOZNICI NAFTE

'Tamna flota' tankera plovi po svijetu i nosi ruski sadržaj vrijedan milijarde dolara. Sad su se našli u velikom problemu

Oil tanker Eagle S anchored near the Kilpilahti port in Porvoo
Foto: ANTTI AIMO-KOIVISTO/REUTERS
1/2
16.01.2025.
u 09:10
Poslušaj ovaj članak
00:00 / 00:00

Nakon američkih sankcija 65 naftnih tankera koji ilegalno transportiraju rusku naftu zaglavilo se pred kineskom obalom, a zabrana pristupa lukama izazvana je i sve većim sigurnosnim prijetnjama i ekološkim rizicima povezanima s dotrajalim brodovima

Nakon što su Sjedinjene Države uvele nove sankcije, najmanje 65 naftnih tankera koji ilegalno transportiraju rusku naftu zaglavilo se u različitim dijelovima svijeta, uključujući kineske i ruske vode, izvještava Reuters. Ovo je posljedica sve jačih mjera protiv starijih i dotrajalih tankera koji plove pod egzotičnim zastavama, često u vlasništvu anonimnih osoba.

Prema informacijama Bloomberga, tri tankera koja prevoze više od dva milijuna barela ruske nafte već tri dana čekaju u vodama istočne obale Kine. Dva druga tankera također su usidrena ispred kineske obale, dok se njih sedam nalazi ispred Singapura. Ovaj zastoj rezultat je odluke Shandong Port Group, koja je sankcioniranim tankerima zabranila pristup lukama u toj regiji. Inače, Kina je, prema podacima za 2024. godinu, uvezla oko 1,74 milijuna barela nafte dnevno (276 milijuna dnevno), što čini oko 17 posto ukupnog kineskog uvoza. Riječ je o ključnom trgovinskom partneru za rusku naftu. 

Podsjetimo, švedska ministrica vanjskih poslova Maria Malmer Stenergard ranije je poručila za Politico da ti brodovi predstavljaju "znatnu opasnost" za morski okoliš. Riječ je o problemu koji se pogoršao nakon ruske invazije. Budući da je Moskva pod sankcijama, sve veći broj tankera prevozi zabranjenu robu i prijeti potencijalnom ekološkom devastacijom. Brodovi koji pripadaju floti iz sjene dotrajali su i uglavnom neregulirani. Osim toga, oni nemaju osiguranja, što znači da se u slučaju curenja ili ozbiljnijeg izlijevanja nafte teško može nekoga pozvati na odgovornost.

Politico i SourceMaterial identificirali su izlijevanja iz tankera koji pripadaju floti iz sjene na mjestima poput Tajlanda, Vijetnama, Italije i Meksika. Tankeri također prolaze kroz važne plovne koridore poput Crvenog mora i Panamskog kanala, što znači da bi ozbiljna nesreća mogla prekinuti međunarodne trgovinske rute. Stručnjaci vjeruju da je samo pitanje vremena kad će jedan od tih brodova doživjeti katastrofu, koja će imati ozbiljne ekološke i ekonomske posljedice.

"Izlijevanja nafte i opasnost od mrlja predstavljaju ozbiljnu prijetnju. Osim nepovratne ekološke štete, imaju golemi utjecaj na obalne zemlje koje moraju snositi visoke troškove čišćenja. To je prava tempirana bomba", izjavio je Isaac Levi, stručnjak u Centru za istraživanje energije i čistog zraka (CREA), gdje vodi projekte vezane za Rusiju i Europu. Više o tome čitajte ovdje.

FOTO Putin ima 14 jasnih meta: Kada bi doista posegnula za nuklearnim oružjem, Rusija bi prvo gađala ove lokacije

Oil tanker Eagle S anchored near the Kilpilahti port in Porvoo
1/26
Ključne riječi

Komentara 35

Avatar NAF O FAN
NAF O FAN
11:27 16.01.2025.

odlično, udri ruSSe gdje god se može, posebno po krvavoj zaradi kojom financiraju agresiju na Ukrajinu

GN
gnoj
10:35 16.01.2025.

Sve zaplijeniti i prodati po niskim cijenama !

Avatar Anti rašist
Anti rašist
11:30 16.01.2025.

ruzzijanska propast=zapadna čast

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije