Njemački nautičar koji je plovio u blizini otočića Maslinovik kod Primoštena najvjerojatnije je osoba koja je policiju obavijestila o pomorskoj nesreći u kojoj je, nakon što je na jedrilicu naletio gliser Tomislava Horvatinčića, živote izgubilo dvoje talijanskih državljana, supružnici Salpietro.
Nijemac pozvao policiju
To su nam danas rekli u marini Kremik u Primoštenu iz koje su po dojavi nesreće osigurali gumenjake za pomoć policiji i Kapetaniji u traganju za poginulim osobama i u spašavanju brodova od potonuća. Njemački turist koji je u to vrijeme s djecom plovio šibenskim akvatorijem nije vidio samu nesreću, ali je začuo jak udarac i odmah krenuo prema brodovima. Čim je došao do brodova uočio je tijelo u moru i prešao na jedrilicu, kako bi vidio imali na jedrilici još ljudi. Jedrilica talijanskih turista se nakon havarije vrtjela u krug, pa joj je njemački nautičar ugasio motor. Potom se uputio do glisera kako bi vidio je li tamo potrebna pomoć, a nakon što je vidio da na gliseru nema ozlijeđenih zvao je policiju ili kapetaniju u pomoć.
Njemački nautičar bio je vidno potresen i šokiran s onim što je vidio na mjestu tragedije. Rekli su nam to vodeći ljudi marine Kremik, a njen direktor Dario Tamajo je dodao kako su i ljudi iz marine došli na mjesto nesreće, no dobro su vidjeli samo gliser koji je tada već bio okrenut prema otočiću i koji je nasukavanjem na otok spašen od potonuća budući da je more već počelo prodirati u njega.
– Uočili smo dvije osobe na gliseru koje su s glisera sprovede na policijski brod. Gospođica je bila jako potresena, a i gospodin je šutio i bio je šokiran – rekao je Dario Tamajo o Tomislavu Horvatinčiću i njegovoj suputnici. Sem Žurić, voditelj servisa u marini Kremik, nam je rekao da su u havariji oba trupa brodova bila jako oštećena, ali da je jedrilica puno više stradala u direktnom naletu glisera.
Talijani bili na palubi
Gliser je inače nakon dolaska zaposlenika marine već bio usidren i vezan za otok i pretpostavlja se da ga je vezao sam Horvatinčić. Gliser je imao oštećenje u pramčanom dijelu, odnosno rupu promjera 20 centimetara. Jedrilica je, dakako, jako oštećena odnosno uništen joj je trup, kabina, jarbol... Iako u marini nisu htjeli službeno komentirati tvrdnju Horvatinčića da je uzrok nesreće otkazivanje autopilota ipak se mogao čuti i komentar da svaki elektronski uređaj ima svoj osigurač i da je očito trebalo samo isključiti.
Također je postavljeno pitanje o uređaju za zaustavljanje broda budući da je Horvatinčić naveo samo da mu je otkazao autopilot, a ne i taj uređaj. Budući da očevica same nesreće, osim Horvatinčića i njegove suputnice nije bilo, nitko u Primoštenu danas nije mogao sa sigurnošću reći više o samom udaru glisera u jedrilicu, no više nam je ljudi reklo kako je Horvatinčić gliserom najvjerojatnije direktno udario u mjesto gdje je talijanski državljanin upravljao motorom jedrilice i u čijoj se neposrednoj blizini nalazila supruga.
Iako je obdukcija završena, još uvijek nije i službeno potvrđen uzrok smrti, no talijanski državljani zadobili su teške ozljede i od elise glisera i od direktnog udara te je li Horvatinčić gliserom preletio preko jedrilice. Iz više izvora potvrđeno nam je da su talijanski supružnici zadobili teške ozljede glave i ekstremiteta, od kojih su najvjerojatnije na mjestu i preminuli.
O brzini kojom je u pojasu 300 metara od obale nedopušteno glisirao Horvatinčić također još nema službenih podataka, no barata se informacijom o gotovo 30 umjesto dopuštenih pet čvorova.
– Da je vozio dopuštenom brzinom, brodovi bi se sudarili i možda bi bilo manje štete – rekao nam je jedan nautičar te dodao da će se sve doznati jer su brzina i položaj broda zabilježeni na uređajima u gliseru koje je policija izuzela.
kaj nije imal još koju kunu da si kupi brodek s ispravnim komandama (a disu ovi s tehničkog, kak je prošel, nas normalne ljude j... ak truba ne radi ili nedaj bog žmigavac ili sl.