FOND SOLIDARNOSTI

Picula zbog požara traži pomoć od EK: 'Situacija je dramatična'

Tonino Picula
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell
21.07.2015.
u 20:53

"Osim moguće mobilizacije Fonda solidarnosti, planirate li slanje hitne opreme i sredstava za obranu od požara kako bi, osim sanacije, pomogla u borbi protiv ove elementarne nepogode?"

Zbog nezapamćenih požara koji su ovih dana najviše pogodili otok Korčulu i poluotok Pelješac, zastupnik u Europskom parlamentu Tonino Picula obratio se za pomoć Europskoj komisiji, prenose 24 sata. Picula je već u komunikaciji s kolegama oko tog pitanja.

- Osim moguće mobilizacije Fonda solidarnosti, planirate li slanje hitne opreme i sredstava za obranu od požara kako bi, osim sanacije, pomogla u borbi protiv ove elementarne nepogode - upitao je EK, piše u priopćenju. Picula je napisao kako je situacija na terenu "dramatična", da "vatrogasci ne mogu garantirati za kuće a oba požara unatoč nadljudskim naporima i korištenju svih kapaciteta i dalje nisu pod kontrolom".

>> Pilot kanadera o prizorima katastrofe: 'Davali smo sve od sebe kako bismo spasili što više kuća'

>> Milanović na Pelješcu: Bit će još požara, ovo je tek početak

Komentara 13

Avatar Admin nabijem te
Admin nabijem te
22:21 21.07.2015.

vlada sdp! Naime, na nedavnoj sjednici Vlada RH odlučila je pokrenuti postupak za sklapanje sporazuma s Vladom Srbije o suradnji u zaštiti od prirodnih i drugih katastrofa. Jedna od stavki bit će i pružanje protupožarne zaštite s hrvatskim nebeskim vatrogascimaa kanaderima CL-415 u slučaju velikih požara u susjednoj Srbiji. Kako sada stvari stoje, hrvatski će kanaderi srbijanska sela i gradove gasiti besplatno prema dosadašnjoj praksi letova u požarnim sezonama, primjerice, u BiH i Crnoj Gori. Prema podacima iz francuskog i talijanskog ministarstva obrane i prometa koji također koriste kanadera kakve ima Hrvatska, sat leta kanadera CL-415 košta minimalno 14 tisuća eura ili oko 105 tisuća kuna. Sve troškove, od goriva, popravka, nabave rezervnih dijelova zrakoplova, plaća i dnevnica hrvatskih posada u inozemstvu snose hrvatski porezni obveznici. Zalijevanje s dva kanadera, svaki sa, primjerice, po tri sata leta košta nas najmanje 42 tisuća eura po zrakoplovu.  Obratili smo se Vladi RH s upitom zašto ćemo besplatno istočnom susjedu, konkretno Srbiji, pružiti na raspolaganje hrvatske nebeske vatrogasce čiji je sat leta iznimno skup. - U nacrtu sporazuma, u članku 17., stoji da pružatelj pomoći nema pravo od tražitelja pomoći zahtijevati povrat troškova. Također, u istom se članku navodi da će spasilačke postrojbe i pojedinci koji sudjeluju u spašavanju i pružanju pomoći biti pripremljeni za samostalno djelovanje u trajanju od 4 dana. Nakon isteka tog razdoblja, tražitelj pomoći osigurat će spasilačkim postrojbama i pojedinicima koji sudjeluju u spašavanju nužna sredstva za njihov rad, stoji u očitovanju koje smo dobili iz Vlade RH. Minirana područjaOvakve nakane iz Vlade izazvale su nedoumice u stručnim zrakoplovnim krugovima. Ironija je da hrvatski kanaderi odnedavno ne smiju gasiti požare koji plamte u područjima koja su minirana od strane srpske vojske u Domovinskom ratu. S druge strane, hrvatski kanaderi trebali bi letjeti iznad Srbije.  Usto, treba podsjetiti da je 1991. godine JNA, povlačeći se iz baze u Divuljama, odnijela 4 hrvatska kanadera koja su u drugoj polovici devedesetih preko ciparske tvrtke „Stigman  Air Support ltd.“ prodana Grčkoj. Njihova ukupna vrijednost iznosi gotovo 21 milijun dolara, a prodani su Grcima za bagatelnih 8,4 milijuna dolara. Sada kada su u Beogradu „skužili“ da im kanaderi ipak trebaju, ponovo su se obratili Hrvatskoj. Postoje stručna mišljenja koja kažu da kada bi i htjela, usluge kanadera Hrvatska ne može naplaćivati jer se radi o komercijalnim uslugama kakve pružaju svuda u svijetu civilni zrakoplovi. Naime, kanaderi HRZ-a, ili samo dio njih, morali bi biti u civilnom registru zrakoplova kako bi imali status civilnog operatera ovlaštenog za „aerial work“ ili radove iz zraka.  Zanimljivo je da se nitko u Vladi nije dosjetio da, ako ćemo već zbog dobrosusjedske suradnje besplatno poslati naše kanadere u Srbiju, zašto od Srbije ne zatražimo da nam, u duhu dobrosusjedstva, ne ponudi besplatno svoje pirotehničare i tako pomognu razminirati minirana područja čije minske karte ionako posjeduju. Umjesto da ih prenamijeni za gašenje požara i nadzor mora, Hrvatska se odrekla svojih nedavno remontiranih transportnih zrakoplova AN-32B čije je korištenje kudikamo jeftinije od velikih kanadera. Kako Hrvatska nema kapacitete za gašenje požara na većim kopnenim visinama, te na udaljenosti leta od mora ili jezera većoj od 30 kilometara, u vatrogasnim krugovima pitaju se zašto zrakoplovi nisu prenamijenjeni u vatrogasnu verziju. Takva prenamjena podrazumijeva ugradnju vanjskih bočnih tankova za vodu kapaciteta osam tona. Riječ je o verziji AN-32P, u svijetu poznatijeg kao “firekiller”. U MORH-u, međutim, navedene mogućnosti prenamjene “antonova” nisu ni razmatrali.

BA
barbaizamerike
21:12 21.07.2015.

e moj pucula bori se ali tesko ti je sa takvim sefom kao sto je milanovic koji helikopterom obilazi pozare a elisa helikoptera znamo dobro rasplamsava vatru

Avatar mirica19
mirica19
09:05 22.07.2015.

Picula, znaš da ne možeš ništa bez službene zamolbe tvoje Vlade, stoga ne glumi heroja!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije