“Bakica” Barbie ni ovih božićnih blagdana ne silazi s top-liste božićnih želja, a pod borom brojnih mališana svakako će se naći i trenutačni hitovi Nado Infinity zvrk, Chichi Love, Shopkins, Hatchimals jaje, Play-Doh, superčarobnjak Jinn, Beba Luca... ili pak neizostavni legići, od Ninjaga do Mindstormsa i Star Warsa, koji s raznim nadogradnjama ni za one starije nisu izašli iz mode.
Ne čekajte zadnji čas
Vrijeme je, naime, kad trgovci igračkama ostvaruju i trećinu ukupne godišnje zarade. Stoga su se i te kako pobrinuli da budu u trendu i u svoje trgovine namame što više roditelja koji će s rastom optimizma i kupovne moći već 38 mjeseci zaredom ovih dana i više trošiti. U procjenama prosinačke potrošnje HGK od 12,5 milijardi ove godine, što je za oko 500 milijuna kuna više nego lani, igračke su među pet naprodavanijih proizvoda, nakon hrane i odjeće, a iako vjerojatno nećemo gledati scene poput onih u Ludim božićnim zvonima s Arnoldom Schwarzeneggerom u potrazi za Turbomanom, i u nas je dosta onih koji su se prethodnih godina “opekli” tražeći neku od popularnih igračaka u zadnji čas. S tom se lekcijom mogu mjeriti još samo dugi redovi pred blagajnama oko Badnjaka, nakon kojih treba stati u novi – za zamatanje darova. Prema procjenama privatnog konzultanta Drage Munjize, tržište igračaka u Hrvatskoj “teže”’ je od 600 milijuna kuna godišnje, od čega je najmanje 92% uvoz. Tomu u prilog svakako govore i brojke HGK o 526,2 milijuna kuna uvezenih igračanka u RH samo u prvih osam mjeseci ove godine, pri čemu prednjače Kina, Nizozemska, Njemačka, Austrija, Slovenija..., a distribuiraju ih Msan, Orbico te manji retaileri poput Baby centra, KB Sračinca ili Denisa.
– Porast bilježe i Muller te Emmezeta, a naročito je zanimljiva ponuda u online trgovinama kao što su Msanov e-kupi, češki Moll.hr, Njuškalo te specijalizirane platforme kao ToyBox – dodaje Munjiza. U Mülleru u zagrebačkom Avenue Mallu prodajna savjetnica Nevena Rendulić među najprodavanijim igračkama ovoga prosinca ističe popularni Infinity Nado zvrk, legiće Friends za “cure” i Ninjago za “dečke”, još uvijek popularne Cars, psića Lucy, Shopkinse, Čarobnjaka Jinna (ljubičastog), Monopoly, Chici Love, Hatchimalse...
Pazite na djetetovu dob
Nado Crack Series i Infinity Nado prvi su po prodaji i u Konzumu, pa blagajna, tepih puzzle Eva i Lego City mobilni zapovjedni centar. U Brick.hr, franšiznim online trgovinama Lega najprodavanijima po prihodu u ovoj godini ističu Mindstorms EV3 s kojima počinje robotska revolucija, Star Wars Death Stars, Duplo, Tehnic Porsche 911 GT3 RS, Creator Expert Assembly Square... U HGK doznajemo kako u tekstilnom sektoru u nas postoji tek jedna tvornica koja se bavi proizvodnjom igračaka, NIRD iz Kaštel Lukšića. Od ostataka materijala od bazne proizvodnje za izradu dječje opreme (odjeća, dekice, posteljina), igračke proizvode i Davidas, Etherel, Tehnotrade, te Socijalna zadruga Humana Nova, dok Grafika grafoprint u programu ima i proizvodnju igraćih karata, društvenih igara, puzzlea... No sve su to male proizvodnje i male količine.
Pogledajte i galeriju: Advent u Zagrebu
gluposti