U novoj školskoj 2006/07. godini učenici od prvog do četvrtog razreda
osnovne škole imat će manje sati matematike, hrvatskog jezika i prirode
i društva, a njihove starije kolege, od 5. do 8. razreda, neće više
morati "štrebati" nepotrebne datume, brojke, formule i činjenice koje
bi s krajem školske godine jednostavne "isparile" iz njihove memorije.
Učenje iz iskustva
Za učenike od prvog do četvrtog razreda satnica matematike
smanjena je sa 5 na 4 sata tjedno, hrvatskog jezika sa 6 na 5 sati, a
učenici trećih razreda umjesto 3 sata ubuduće će imati 2 sata prirode i
društva tjedno. U skladu s tim smanjen je i opseg gradiva, a mora se
promijeniti i način izvođenja nastave, odnosno rada s učenicima
objašnjava prof. Ljiljana Klinger iz Ministastva znanosti, obrazovanja
i sporta.
Prema njezinim riječima učenici će ubuduće više učiti zorno i iz
iskustva, a manje memoriranjem podataka iz udžbenika. Tako će mjeriti
temperaturu zraka, vrijeme zalaska i izlaska sunca, bilježiti promjene
u prirodi kako bi naučili razlike godišnjih doba.
U četvrtom razredu više se neće učiti ljudski organi, nego načini
zaštite zdravlja, a promjena, i to velikih, bit će i u učenju povijesti
iz koje će ispasti velik broj u pravilu nepotrebnih datuma koje su
učenici do sada morali učiti napamet. Osim toga manje će se učiti
politička, a više povijest civilizacija i kultura s naglaskom kako se
pojedini povijesni događaj odrazio na područje u kojem učenik živi. I
gradivo hrvatskog jezika doživjelo je znatne promjene.
Primjerice učenici drugog razreda više neće učiti što je subjekt a što
predikat, jer je to, procijenili su stručnjaci, neprimjereno njihovoj
dobi, nego će to odraditi dvije godine kasnije.
Pokusi iz kemije
Isto tako učenje definicije i načina tvorbe budućeg vremena s pomoćnim
glagolom biti ili htjeti prebačeno je iz trećeg u peti razred.
Kemija se više neće temeljiti na učenju jednadžbi nego na pokusima,
učenici će na satovima matematike već od petog razreda moći koristiti
kalkulator, a u tehničkom, koji je doživio najveće promjene, neće
"bubati" dijelove traktora i kombajna nego naučiti vještine koje će im
trebati u svakodnevnom životu.
KRAJ ŠTREBANJA Od jeseni u osnovnim školama po rasterećenom nastavnom planu