GARI CAPPELLI:

Turizam se može vrlo brzo oporaviti čim se virus zaustavi

Gari Cappelli
Foto: Hrvoje Jelavic/Pixsell
1/4
05.03.2020.
u 10:21

Rezultat ove turističke godine znat ćemo u siječnju 2021.

Azijski turizam je zbog koronavirusa u posebno dramatičnoj situaciji, a nervoza raste i među europskim domaćinima. Ne zna se dokad će ta neugodna omča stezati vrat turističkoj industriji, ali očekivane štete zbog otkazanih letova, zatvorenih znamenitosti, polupraznih hotela..., već se mjere u milijardama. U našem turizmu o toj se temi priča nekako u pola glasa, pa tek rijetki turistički radnici otvoreno priznaju da im se broj upita i rezervacija nakon izbijanja epidemije u susjednoj Italiji praktički prepolovio. Prvi među njima, ministar Gari Cappelli, odmah je pristao na razgovor o toj nezahvalnoj temi, čiji je tijek gotovo nemoguće kontrolirati, a ishod jednako teško predvidjeti.

Otkazivanje berlinskog ITB-a se moglo očekivati, ali svejedno je šokiralo branšu. Može li neodržavanje najvećeg svjetskog sajma turizma naškoditi sezoni?

Trenutačna situacija vezana uz koronavirus je specifična te se u skladu s time poduzimaju određene mjere prevencije kako bi se građanima omogućila sigurnost kako u Hrvatskoj tako i u drugim zemljama Europske unije. Ne očekujemo negativne posljedice otkazivanja sajma za našu turističku godinu s obzirom na to da naša predstavništva kontinuirano surađuju i razgovaraju s partnerima u pojedinačnim destinacijama.

ITB je otkazan pet dana prije početka, kad je izložbeni prostor već bio zakupljen, hoteli rezervirani, aviokarte kupljene. Hoće li ITB vratiti novac ili na neki drugi način obeštetiti izlagače, uključujući HTZ i druge?

Tražit ćemo povrat uloženog novca od organizatora sajma budući da su svi troškovi već plaćeni, osim troškova uređenja štanda koji se inače realiziraju nakon završetka sajma. Preko HTZ-a pokrenut ćemo mehanizme kako suizlagači ne bi ostali oštećeni.

Kako zasad stvari stoje, zbog koronavirusa će najviše trpjeti predsezona, znači li to da za Uskrs ne treba očekivati veći val dolazaka? Sezonu će obilježiti i last minute, ostajete li pri procjeni o nekoliko postotaka više gostiju nego lani?

Situacija se mijenja iz dana u dan, Uskrs je za više od mjesec dana te ćemo pratiti situaciju kako će se odvijati. U prvom tromjesečju ostvarujemo pet posto prihoda, tako da ne očekujemo veliki utjecaj na ukupan rezultat. I dosad smo imali trend last minute bukinga, odnosno situacije u kojima se u svibnju obavljaju rezervacije za srpanj i kolovoz.

Najveći minusi prijete s dalekih tržišta...

Krajnji rezultat turističke godine znat ćemo u siječnju 2021. U siječnju ove godine su, primjerice, kineski turisti ostvarili 26 posto više noćenja u odnosu na isti mjesec lani, dok je u veljači zabilježen pad što je očekivano s obzirom na situaciju i na to da su brojne aviolinije prema europskim destinacijama iz Kine stopirane.

Koronavirus je samo jedan od problema. Zaoštravaju se odnosi Turske i Sirije, moguć je novi migrantski val..., kako da se postave jadranski domaćini? Bi li sniženje cijena bilo rješenje?

Ne vidim da je rješenje sniženje cijena jer je jasno da turisti imaju slobodna sredstva i slobodno vrijeme kao preduvjet za putovanje, a jednako tako prepoznaju cijenu za vrijednost, zato stalno ističem da cijena treba pratiti kvalitetu, koju stalno trebamo unapređivati i činiti konkurentnijom.

Razmišljate li o dodatnoj, pojačanoj promociji?

Situaciju pratimo koordinirano s našim veleposlanstvima, kao i 17 ureda Hrvatske turističke zajednice u svijetu, pri čemu dnevno dobivamo podatke što poduzimaju druge zemlje. Naš stožer funkcionira izvrsno, a sve akcije, pa tako i one koje se tiču turističke politike, provodit ćemo pravovremeno i sigurno ćemo u nekom trenutku, u dogovoru s Glavnim uredom HTZ-a, pojačati promociju na određenim tržištima.

Optimisti kažu je naš najveći adut blizina najvećim europskim tržištima i da ćemo radi toga u svakom scenariju imati manje problema od mediteranskih konkurenata, slažete li se?

Čim se virus zaustavi, mi se vrlo brzo možemo oporaviti upravo zbog toga i to je prednost jer mnogi gosti su na dva-tri sata udaljenosti automobilom pa možemo brzo dobiti turiste ako se situacija počne smirivati. Imamo više od 70 posto dolazaka u Republiku Hrvatsku cestom, mi smo automobilska destinacija, ali, valja reći i da nam je za 15 posto porastao broj aviogostiju.

VIDEO Nove preporuke Stožera za borbu protiv koronavirusa

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije