zagađuju okoliš

U Njemačkoj skuplji parking za veće automobile?

Parking spaces
Foto: Jens Kalaene/DPA
1/2
01.02.2023.
u 23:42

Berlin trenutačno ispituje može li se u budućnosti naknada za parkiranje naplaćivati na temelju veličine vozila. Rješenje se čini jednostavnim, a dio je koncepta kojim Senatski odjel za urbanizam želi smanjiti emisiju ugljičnog dioksida u središtu grada.

Iz Udruge njemačkih gradova najavili su da će od vlade u Berlinu tražiti da vlasnici većih automobila plaćaju skuplji parking. Trend je da ljudi sve više kupuju velike aute, što je u potpunoj suprotnosti s postavljenim ciljevima zaštite okoliša i smanjenja potrošnje energije. Prema Saveznoj upravi za motorni promet, gotovo 30 posto od 2,65 milijuna novoprodanih vozila prošle godine bili su SUV-ovi. Stoga je, kažu, očito da stvarne troškove parkiranja i vožnje treba pripisati velikim vozilima. Ideju o proširivanju parkirnih mjesta ili prenamjenu višeetažnih parkirališta za sve veći broj terenskih vozila ocijenili su apsurdnom, prenosi de24live.de.

Berlin trenutačno ispituje može li se u budućnosti naknada za parkiranje naplaćivati na temelju veličine vozila. Rješenje se čini jednostavnim, a dio je koncepta kojim Senatski odjel za urbanizam želi smanjiti emisiju ugljičnog dioksida u središtu grada.

Postoji međusobna povezanost između veličine vozila i emisije CO2. Stoga se čini logičnim da bi vlasnik 2,69 metara dugog Smarta, koji ispušta 87 grama ugljičnog dioksida po kilometru, morao platiti manje od vozača gotovo dvostruko dužeg Mercedesa S-klase, koji ispušta 211 grama.

– Odlična ideja je da se naknade za parkiranje na javnim mjestima temelje na veličini vozila – kaže Petra Schäfer, profesorica planiranja prometa i javnog prijevoza na Sveučilištu primijenjenih znanosti u Frankfurtu.

No, Schäfer ne isključuje mogućnost pravnih i organizacijskih prepreka. Voditelj tima stručnjaka u Društvu za istraživanje cesta i prometa izradio je i preporuke za veličinu parkirnih mjesta. Najveći upravitelj parkirališnih mjesta u Europi Apcoa Parking, s 1,4 milijuna parkirnih mjesta na 8400 u 12 zemalja i godišnjom zaradom od oko milijardu eura, već godinama nudi XXL parkirna mjesta širine 3,50 metara za obiteljska i SUV vozila.

– Mnogi vozači spremni su prihvatiti nadoplatu. Smatramo da će u velikim gradovima prevladavati tarife parkiranja koje su prilagođene veličini vozila i trenutačnoj popunjenosti garaže.

Video: Kupio vozačku u BiH za 1200 eura pa se čudio: Nisam znao da je krivotvorena

Ključne riječi

Komentara 6

Avatar spremno zidam
spremno zidam
01:01 02.02.2023.

Koja hrpa gluposti. Procitajte tekst Jamesa Freemana na Wall Street Journalu - “Why the energy transition will fail”. Elektricni automobili su teska obmana, fama o stetnosti dizelasa i benzinaca je cista floskula. Inace, 1 hektar šume godisnje apsorbira cca 12-15 tona CO2, fotosintezom ga pretvarajuci u glukozu i kisik. Jedno prosjecno osobno vozilo godisnje proizvede cca 4-5 tona CO2. Dakle jedan hektar sume kompenzira cca 3 osobna vozila. Na Zemlji ima trenutno cca 40 milijuna km2 suma. odnosno 4 milijarde hektara. Dakle, samo postojeće šume mogu kompenzirati čak 12 milijardi vozila. Hocete smanjiti CO2….? Sadite šume… i to nemilice.

LA
lajh1985
03:24 02.02.2023.

Pa ne bu covjek familiju of 4 osobe stavil u smarta...bedaki

ST
stefj
02:40 02.02.2023.

To je tako kada religija uzme maha. Sada je ta zelena religija negdje kao kršćanstvo pred neko stoljeće kada su lovili vještice, prodavali pileće kosti kao kosti svetaca, samokažnjavali se, vjerovali u bezgrešno začeće i ljekovita svojstva svete vodice... Ovo s autima već bi bilo smješno da nije žalosno, a vrhunac je prisilno vegetarijanstvo koje se provodi u Njemačkoj, npr. VW u svojim kantinama više ne poslužuje meso... Nek Nijemci kažnjavaju sebe koliko god žele, no problem nastaje kada se takve bedastoće prelijevaju van iz Njemačke kroz razne udruge i medije. Pogledajte do kud ih je to dovelo, CO2 otisak po stanovniku im je drastično porastao, narastao im je i broj prerano umrlih od respiratornih bolesti. Već prije ove krize je bilo tako, a sada su prestali objavljivati rezultate... A tek "natezanje" znanstvenih studija, to je tek posebna priča...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije