Velik broj hrvatskih prijevoznika posluje s minusom ili minimalnom profitabilnošću. Strani prijevoznici čine već 40% ukupno uvezene i izvezene robe našim cestama, a mi već šestu godinu bilježimo pad količine prevezene robe i propadamo. Samo od ožujka lanjske godine broj obrtnika registriranih za djelatnost cestovnog prijevoza smanjio se za 300 – ističe Vladimir Celiščak, predsjednik Ceha prijevoznika Hrvatske obrtničke komore (HOK).
Iako ima pozitivnih pomaka – u međuvremenu je, naime, donesen Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, koji je uvažio neke prijedloge obrtnika – dio poslovanja u području prijevoza i dalje je nedefiniran.
– Cijena obveznog osiguranja za prosječnog prijevoznika još je znatno viša nego u okruženju. Najave poskupljenja fiksnih troškova vezanih za registraciju (i do 50%), tehničke preglede, prekršaje... dodatno pogoršavaju situaciju, dok je prijevoz za "vlastite potrebe" preslobodno definiran i dovodi do apsurdne situacije da se veća količina tereta preveze u "privatnom" aranžmanu nego javnim cestovnim prijevozom – objašnjava Celiščak.
Traži da se po uzoru na druge članice Europske unije i u nas prijevoz za vlastite potrebe zakonski ograniči na vozila do 7,5 tona dopuštene mase – i to u krugu do 100 kilometara – a cestovnim prijevoznicima vraća dio trošarina sadržanih u cijeni goriva, kako to imaju i neke druge članice Europske unije.
Tako bi se, tvrdi, suzio i prostor za rad na crno.
>>Rez za zdravstvo, agencije, subvencije i administraciju
Taj isti Celiščak je svojedobno radil bez otvorenog obrta i fakturiral preko drugih. A sad prodaje poštenje.