"Dvije su stvari važne u politici. Prva je novac, a druge se ne mogu sjetiti". Ta izjava Marka Hanne, američkog republikanca s kraja 19. stoljeća, često se citira kad se govori o korupciji u izbornim kampanjama u svijetu. Od Amerike do Japana, od Francuske do Britanije, gotovo u svim zemljama događale su se afere zbog korupcije u političkim strankama i financiranja kampanja ilegalno stečenim novcem.
Po globalnom istraživanju Transparency Internationala, političke stranke već se nekoliko godina za redom percipiraju kao najkorumpiranije institucije. Hrvati su, po istom istraživanju, lani smatrali pravosuđe najkorumpiranijim dijelom društva, a hrvatske političke stranke na drugom su mjestu. Bilješke HDZ-ove blagajnice, otkopane iz skrovišta pokraj njezine štale, pokazuju da to nije bila samo percepcija građana.
U svijetu nije bilo otkopavanja stranačkih tajnih pokraj štale, ali bilo je sličnih skandala. Jedna je računovotkinja svjedočila da je francuski predsjednik Nicolas Sarkozy primao kuverte pune novca od milijarderke Liliane Bettencourt, nasljednice L'Oreala. U ožujku 2007. navodno mu je isplaćeno 150.000 eura nakon jedne od uobičajenih večera koje je madam organizirala u svom raskošnom domu i koje bi redovito završavala dijeljenjem kuverti utjecajnim gostima. Sarkozy je u to vrijeme bio kandidat za predsjednika.
U Britaniji jedan od posljednjih skandala vezan uz financiranje stranaka naštetio je laburistima i tadašnjem premijeru Tony Blairu. Otkriveno je, naime, da su se laburisti financirali koristeći rupu u zakonu koji propisuje da se prijavljuju sve donacije stranci, ali ne i krediti. Stranka je poticala mnoge bogataše da novac koji daju prikazuju kao kredite (bez osiguranja) koje će nakon nekoliko godina otpisati. Zauzvrat, laburisti su takvim "kreditorima" sređivali u parlamentu plemićke titule.
U Japanu je stranka koja je vladala 38 godina izgubila 1993. izbore nakon serije skandala u kojima je otkrivena korupcija u financiranju kampanja. Stranka je trošila 6 do 13 puta veće iznose od zakonom propisanih. U Americi su TV predizborni spotovi jedan od najvećih troškova u kampanji, dok u Britaniji zakon obvezuje televizije da ih prikazuju besplatno. Najveći novac u Americi vrti se oko TV spotova koje plaćaju privatne korporacije, a koji jasno navijaju za neku stranku ili kandidata. Američki zakon zabranio je korporacijama da na taj način utječu na izbore, ali Ustavni sud nedavno je ukinuo tu zabranu obrazloženjem da i korporacije imaju pravo na "slobodu govora".
i u nas ima plavih koverata. Najviše u tvornici papira gde se i rade. Vidio sam u ZG- metro mogu se kupiti plave i bele koverte i na veliko i na malo