U Vukovaru je počela raditi nova VUPIK-ova pretovarna luka za žitarice i uljarice, što je kruna investicija u tu vukovarsku tvrtku, u koju je od Agrokorova preuzimanja prije tri godine, prema tvrdnji direktora VUPIK-a Davora Bošnjakovića, uloženo 530 milijuna kuna.
Interes regije
Riječ je o investiciji od 80 milijuna kuna, čime je ove godine nastavljen Agrokorov ulagački ciklus vrijedan više od 1,4 milijarde kuna. Među najvećim ulaganjima u tom ciklusu novi je logističko-distribucijski centar i upravna zgrada Tiska, otvoreni ljetos na zagrebačkom Žitnjaku i vrijedni 500 milijuna kuna te ulaganja u PIK Vrbovec, koja podrazumijevaju dva najsuvremenija pogona u regiji za narezivanje i pakiranje mesa te skladište kapaciteta 1000 tona u vrijednosti 250 milijuna kuna, a VUPIK-ovo vrijeme tek dolazi, čulo se jučer.
– Pretovarna luka najsuvremeniji je utovarno-istovarni terminal kojim će se potpuno iskoristiti prednosti Dunava, na koji smo dosad imali samo lijep pogled, a gospodarski je bio posve neiskorišten. Nekad zapušten i podinvestiran, s lošom organizacijom, VUPIK je sada moderna i profitabilna kompanija na ponos svima u poljoprivrednoj branši – rekao je Kuterovac, ističući da će mu pretovarna luka omogućiti najjeftiniji uvoz i dovoz roba iz Hrvatske i u Hrvatsku, koja će ulaskom u EU dobiti posve novi značaj i dati novi zamah hrvatskoj poljoprivredi i prehrambenoj industriji.
– Zna li se da može raditi u svim vremenskim uvjetima, i na minus 20 i plus 40, 24 sata dnevno, pretovarna luka kapaciteta 200 tona na sat Hrvatskoj će pružiti ogromne mogućnosti i dalji razvoj u regiji, jer se nalazi na najvažnijem logističkom pravcu Europe Rotterdam – Constanza i uključena je u međunarodnu razmjenu roba – istaknuo je Mario Talajić, predsjednik uprave Agrokor trgovine.
Terminal je posve povezan s VUPIK-ovim silosom i utovarno-istovarnim kapacitetima na željeznici, kao i s kamionskim utovarno-istovarnim kapacitetima, što znači da omogućuje jeftin i komotan protok roba od južne Baranje do Rumunjske i Bugarske. Usporedbe radi, prijevoz roba vlakom stoji i 40 eura po toni, a brodom 12 do 18 eura. Za terminal, naglašeno je, znaju već svi značajni igrači u regiji i od samog je početka iskazan interes za sve kapacitete luke, osposobljene za prihvat riječnih brodova i barži do 3000 tona nosivosti i 120 metara dužine.
Još 30 milijuna kuna
Agrokor u VUPIK-u namjerava ulagati i u nove investicije. U planu je još jedna sušara, linija za pakiranje mineralnih gnojiva, skladište za 10.000 tona sačme..., što znači još najmanje 30 milijuna kuna Agrokorovih ulaganja samo na toj lokaciji, kazao je Bošnjaković.
Zar je potrebno istaknuti da je to prvorazredna vijest! Samo da je takvih više a manje praznih obećanja! (ludim radovanja)