04.10.2023. u 20:55

Puno veća briga visokoobrazovnih ustanova jesu oni, vrlo dobri i odlični dojučerašnji učenici srednjih škola, koji zapravo ne znaju temelje za koje se na fakultetu podrazumijeva da su odavno usvojeni

Još na ljetnom upisnom roku na sva hrvatska sveučilišta pravo upisa ostvarilo je 25.441, a na jesenskom roku 3.886 brucoša pa je nova akademska godina, koja je započela s ovim tjednom, započela s praznih 11.673 upisnih mjesta diljem zemlje. Nikad više studijskih programa, nikad više raspoloživih upisnih mjesta, a iz godine u godinu sve manje studenata. Ne samo da na razini cijele Hrvatske gubimo broj studenata, nego iz godine u godinu u generaciji koja pristupa sustavu visokog obrazovanja bilježimo sve više onih koji izlaskom na državnu maturu, a onda i s ocjenama i eventualnim dodatnim provjerama znanja, ne uspijevaju ostvariti minimalne uvjete za upis na neke od studijskih programa.

Dakle govorimo o odličnim, štoviše i super odlikašima, barem tako ocijenjenima u srednjoj školi, koji najprije razinu stvarnog znanja otkriju na državnoj maturi, a onda i prilikom upisa na fakultet. No takvi su manja briga. Puno veća briga visokoobrazovnih ustanova jesu oni, vrlo dobri i odlični dojučerašnji učenici srednjih škola, koji zapravo ne znaju temelje za koje se na fakultetu podrazumijeva da su odavno usvojeni. Neovisno u kojem području – matematici, fizici, kemiji, biologiji, umjetnosti, tehnologiji.

VEZANI ČLANCI: 

No nekako, kazat će to brojni fakultetski profesori, najviše boli nedostatno znanje vlastita jezika i čitanja s razumijevanjem. Jer s time se suočavaju kada iz godine u godinu svojim studentima požele dobrodošlicu i s njima krenu u prvu godinu studija. I tako se u krug čude svi, iako godinama Hrvatska ima i više nego očite rezultate iskazane upravo na ispitima državne mature – naši učenici engleski znaju za odličan, vlastiti jezik za trojku. No to nikada ne spriječi političare da iz godine u godinu, kad ponestane tema ili kad postane na političkom polju gusto, u prvi plan i potpuno tendenciozno istaknu "problematične lektire" ili naslove koje učenici moraju ili bi trebali pročitati. Pa se zažari javni prostor, roditelji se nakostriješe od naslova lektira, likova i citata, ali ne i od činjenice da brucoš teško razumije, primjerice, matematički zadatak postavljen riječima, iako je u matematici do jučer bio vrlo dobar ili odličan.

Tu se paralela teško povlači ili se ne povlači nikako, jer u svijetu prosječnosti, barem prema prosječnom tumačenju, to ionako nema veze jedno s drugim. A prosječnost si moramo priznati. Ona je, potvrđuju to i nacionalni ispiti, konstanta od osnovne pa srednje škole sve do fakulteta. Prosječnost ne ide samo na račun učenika, naravno. Prosječnost se očitava i u ovoj akademskoj godini, u kojoj je bilo gotovo pa najviše studijskih programa, s najviše upisnih mjesta pritom najmanje onih nužnih tržištu rada. Ali nužnih za održavanje radnih mjesta.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije