"Osijek-Koteks" zatražit će pomoć i zaštitu Ministarstva gospodarstva Hrvatske zbog odnosa tijela Federacije BiH i investitora koji su se pojavili vezano uz izgradnju Obilaznice Sarajevo LOT-2. U Upravi ove osječke tvrtke, kako su poručili u priopćenju kojega je potpisao Zoran Škorić, sigurni su kako je cijela priča o debljini asfalta samo skretanje pažnje sa stvarnih problema te je pokrenuta s ciljem zaštite investitora koji, kako ističu, nije u stanju šest godina ishoditi građevinsku dozvolu i otkupiti zemljište za izgradnju objekta.
- Šteta na asfaltu, ako postoji, je lako popravljiva i naplativa, ali je stvarna šteta koju je investitor proizveo svojim nečinjenjem nepopravljiva i nemjerljiva - stoji u priopćenju. Potpisi na ugovor o građenju stavljeni su, podsjećaju još 2. lipnja 2008. godine s rokom dovršetka od 24 mjeseca, a aneksom je definiran i novi rok - 31. siječnja ove godine. No, napominju u Upravi Osijek - Koteksa, oni ni do današnjeg dana nisu u potpunosti uvedeni u posao, a nema ni građevinske dozvole te nije obavljena eksproprijacija zemljišta. Bez obzira na to, osječki građevinci su u dobroj vjeri izvodili radove i pristajali na parcijalno uvođenje u posao, iako su u svakom trenutku mogli prekinuti ugovor na štetu naručitelja radova i naplatiti odštetu. Kako je Osijek-Koteks prošloga rujna prijavio predstečajni postupak, investitor Obilaznice Sarajevo zatražio je raskid ugovora pozivajući se na članak ugovora prema kojemu je to moguće napraviti ako izvođač radova završi u predstečaju. Aktivirane su tom prilikom i bankovne garancije u visini od 3,109 milijuna eura.
- Na taj je način nanešena nepopravljiva šteta Osijek-Koteksu. Da predstečajni postupak nije pravi razlog raskida potvrđuje i činjenica da investitor nije raskinuo ugovor s Institutom IGH Zagreb koji je i prije Osijek Koteksa pokrenuo predstečajni postupak - poručuju iz Uprave ove osječke građevinske tvrtke. Napominju, također, kako usprkos predstečaju nisu prekidali radove, kako na LOT-u 2 u BiH, tako ni na drugim gradilištima u Hrvatskoj. Dodaju i kako su odstupanja u debljini asfalta u dopuštenim granicama, pa investitor nema pravo na tome sloju zadržavati i uskraćivati isplatu izvedenih radova, a posebice jer su drugi parametri, kako kažu, kvalitete zadovoljeni. Smatraju i da pri tome nije oštećen investitor, nego izvođač kojemu radovi nisu isplaćeni u cijelosti.
>> Osijek - Koteks pod istragom zbog tanjeg asfalta obilaznice