Na Odjelu patologije varaždinske bolnice obavljena je obdukcija nad tijelom 47-godišnjeg Tihomira Šimunkovića iz Čakovca. Utvrđeno da je uzrok smrti utapljanje, a ne pothlađivanje, kako se nagađalo. Potraga za nestalim Mariom Hercegom (32) iz Vrbanovca, koji je s Šimunkovićem i Mladenom Bohnecom (47), koji se uspio spasiti, bio u čamcu u koji je u subotu oko 21 na jezeru HE Dubrava kod Preloga počela nadirati voda, i dalje traje.
Tragedija na jezeru na kojem vikendice imaju deseci Preložana i mještana okolnih naselja, upozorenje je da plovidba čamcima može biti vrlo opasna. U vikendicama na otocima, do kojih se jedino i može čamcima, organiziraju se roštiljade, zabave i proslave uz koje ide i alkohol. Neki na otoku prespavaju, a neki se u noćnim satima, po mraku, vraćaju na obalu. Čamaca ima svakakvih, od drvenih do metalnih i plastičnih. Većina ih ima ugrađene motore. Prema Pravilniku o čamcima koji je donio ministar Božidar Kalmeta, osoba koja upravlja čamcem mora biti osposobljena za voditelja čamca kategorije A, u koju spadaju čamci dugi do šest metara i snage motora do osam kW, ili kategorije B u kojoj su duži čamci s jačim motorima. Plovila moraju biti upisana u očevidnik i imati valjanje dozvole za plovidbu. Od kapetana Tomislava Cicvarića iz Lučke kapetanije Osijek doznajemo da čamac kojim je upravljao pokojni Šimunković nije bio registriran, a ni on nije imao položen tečaj za voditelja čamca ili brodice.
- Imamo dosta slučajeva da ljudi jednostavno ne žele polagati ispit. Polaganje vozačkog ispita za automobil normalna im je stvar, a čude se kad čuju da se ispit mora polagati i za čamac - kaže Cicvarić.
Vezano uz tragediju kod Preloga, kaže da Lučka kapetanija nije mogla učiniti ništa da se nesreća spriječi. Kontrolu ispravnosti čamaca i osposobljenosti voditelja čamaca obavlja Lučka kapetanija u suradnji s policijom, no inspektora je premalo za cijelo područje toka rijeka Drave. U Varaždinu odnedavno radi ispostava Lučke kapetanije u kojoj je zaposlen samo jedan djelatnik koji ni nema čamac! - On nije opremljen za kontrole - ističe kapetan Cicvarić. U Pravilniku o čamcima propisana je i potrebna oprema, od vesla, užadi i sličnog, no zanimljivo je da pojas za spašavanje ne spada u obveznu opremu!
- Nije obvezan, ali se preporučuje - kažu u Lučkoj kapetaniji. Nijedan od putnika u čamcima koje smo u kraćoj "novinarskoj inspekciji" zatekli na preloškoj Marini nije imao pojas za spašavanje, a polovica čamaca nije imala ni oznaku, što znači da nisu registrirani.