Mimo zakona

Utopljenik bez dozvole za upravljanje, čamac neregistriran

'sisak - 03.06.2010., Sisak - Kise koje padaju zadnjih dana zadale su dosta brige vlasnicima camaca usidrenih na obali KUpe. Dosta ih je potopljeno, pa vlasnici pokusavaju sve kako bi ih spasili od rj
'Nikola Cutuk/PIXSELL'
30.03.2011.
u 12:34

U Pravilniku o čamcima propisana je i potrebna oprema, od vesla, užadi i sličnog, no zanimljivo je da pojas za spašavanje ne spada u obveznu opremu!

Na Odjelu patologije varaždinske bolnice obavljena je obdukcija nad tijelom 47-godišnjeg Tihomira Šimunkovića iz Čakovca. Utvrđeno da je uzrok smrti utapljanje, a ne pothlađivanje, kako se nagađalo. Potraga za nestalim Mariom Hercegom (32) iz Vrbanovca, koji je s Šimunkovićem i Mladenom Bohnecom (47), koji se uspio spasiti, bio u čamcu u koji je u subotu oko 21 na jezeru HE Dubrava kod Preloga počela nadirati voda, i dalje traje.

Tragedija na jezeru na kojem vikendice imaju deseci Preložana i mještana okolnih naselja, upozorenje je da plovidba čamcima može biti vrlo opasna. U vikendicama na otocima, do kojih se jedino i može čamcima, organiziraju se roštiljade, zabave i proslave uz koje ide i alkohol. Neki na otoku prespavaju, a neki se u noćnim satima, po mraku, vraćaju na obalu. Čamaca ima svakakvih, od drvenih do metalnih i plastičnih. Većina ih ima ugrađene motore. Prema Pravilniku o čamcima koji je donio ministar Božidar Kalmeta, osoba koja upravlja čamcem mora biti osposobljena za voditelja čamca kategorije A, u koju spadaju čamci dugi do šest metara i snage motora do osam kW, ili kategorije B u kojoj su duži čamci s jačim motorima. Plovila moraju biti upisana u očevidnik i imati valjanje dozvole za plovidbu. Od kapetana Tomislava Cicvarića iz Lučke kapetanije Osijek doznajemo da čamac kojim je upravljao pokojni Šimunković nije bio registriran, a ni on nije imao položen tečaj za voditelja čamca ili brodice.

- Imamo dosta slučajeva da ljudi jednostavno ne žele polagati ispit. Polaganje vozačkog ispita za automobil normalna im je stvar, a čude se kad čuju da se ispit mora polagati i za čamac - kaže Cicvarić.

Vezano uz tragediju kod Preloga, kaže da Lučka kapetanija nije mogla učiniti ništa da se nesreća spriječi. Kontrolu ispravnosti čamaca i osposobljenosti voditelja čamaca obavlja Lučka kapetanija u suradnji s policijom, no inspektora je premalo za cijelo područje toka rijeka Drave. U Varaždinu odnedavno radi ispostava Lučke kapetanije u kojoj je zaposlen samo jedan djelatnik koji ni nema čamac! - On nije opremljen za kontrole - ističe kapetan Cicvarić. U Pravilniku o čamcima propisana je i potrebna oprema, od vesla, užadi i sličnog, no zanimljivo je da pojas za spašavanje ne spada u obveznu opremu!

- Nije obvezan, ali se preporučuje - kažu u Lučkoj kapetaniji. Nijedan od putnika u čamcima koje smo u kraćoj "novinarskoj inspekciji" zatekli na preloškoj Marini nije imao pojas za spašavanje, a polovica čamaca nije imala ni oznaku, što znači da nisu registrirani.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije