Nije sigurno ostaviti jednu osobu za upravljačem zrakoplova i istodobno imati vrata kabine blokirana kako neka druga osoba ne bi mogla ući, pa ni drugi pilot, ako mu onaj za upravljačem to ne dopusti. Sigurnosne mjere uvedene poslije 11. rujna 2001. godine, kada su u pilotske kabine zrakoplova ušli teroristi i usmjerili letjelice u poslovne tornjeve u New Yorku, pokazale su se u nesreći zrakoplova njemačke kompanije Germanwings neučinkovite. Kopilot Andreas Lubitz (28), koji je iskoristio priliku što je ostao sam u kabini da zrakoplov usmjeri u slobodni pad prema planini, dokazao je kako i najstrože protuterorističke mjere mogu biti nedovoljne.
Zasigurno će doći do nekih promjena u obveznom držanju posade zrakoplova. No, blindirana kabina pokazala se nedovoljnim sredstvom za zaštitu života putnika. Odnosno, i ono što čovjek smisli kao zaštitu od napada, drugi čovjek sa samoubilačkim nagonom zbog depresije može uništiti. Prve mjere protiv napada na zrakoplove uvedene su u SAD-u šezdesetih godina nakon što su učestale otmice aviona. Osnovana je savezna agencija sa šerifima, koji su putovali u zrakoplovima s namjerom da interveniraju protiv otmičara zrakoplova. Na početku je tih šerifa bilo samo 33, a onda je predsjednik George W. Bush naručio zaposlenje novih 600 šerifa.
U 2014. bilo je ukupno 3300 takvih osoba. Oni "pokrivaju" samo 1,5 posto ukupnih letova američkih kompanija. A najavljuju se zatvaranja nekih ureda šerifske agencije. Ne samo zbog manjka novca za takve aktivnosti, već najvjerojatnije zbog nedovoljne sigurnosti koju zračni šerifi mogu pružiti, odustaje se od takvih mjera. Ovih je dana u talijanskom parlamentu bio na raspravi nacrt novog protuterorističkog zakona kojim se predviđala i kontrola osobnih računala. Premijer Matteo Renzi je, nakon upozorenja s raznih strana na kršenje sloboda takvim zakonom, isključio iz nacrta mogućnost kontrole osobnih kompjutora. No, ostaje pitanje do koje se mjere može mjerama zaustaviti terorizam ili samoubilačku osobu željnu povući sa sobom u smrt nedužne osobe voljne života? Zakonima i protuterorističkim mjerama, poput onih u avionskim kabinama, ne mogu se zaustaviti takve osobe. Ali se isto tako ne smije depresivne osobe zapošljavati kao pilote.
koja propaganda .