Iz nalaza državne revizije poslovanja Grada Siska za 2009. proizlazi kako je lani iz tamošnje uprave otišlo pet zaposlenika uz otpremnine od gotovo milijun kuna neto. Međutim, jedna od njih, službenica Višnja Gori u upravnom odjelu za financije, nakon otkaza i unatoč plaćenoj otpremnini nastavila je i dalje raditi, ovaj put preko ugovora o djelu. Naime, kako nam je rečeno u Gradu Sisku, njeno upražnjeno radno mjesto popunjeno je odmah odgovarajućim djelatnikom.
Bio povećan obujam poslova
– Međutim, kako je bilo nepopunjeno mjesto stručnog referenta za pripremu, praćenje i izvršavanje proračuna, a obujam poslova tijekom ožujka i travnja lani znatno povećan zbog aktivnosti godišnjeg obračuna i slično, bilo je najlogičnije angažirati nekoga tko te poslove može obaviti odmah i bez dodatnog educiranja. Bivša je djelatnica tada angažirana kao ispomoć – kaže nam pročelnik za financije Damir Borić, objašnjavajući primjedbu revizije o tome da je jedna djelatnica dobila otkaz i otpremninu, a zatim radila na ugovor o djelu.
Na početku bi odbijenica
Uz ovaj Višnje Gori, lani je sklopljeno još sedam ugovora o djelu, pored čak 116 stalno zaposlenih osoba u gradskoj upravi, i to za poslove koji se nalaze u djelokrugu i opisu rada već postojećih upravnih tjela i njihovih radnika. Tragom nalaza državne revizije tražili smo u Gradu uvid u sklopljene ugovore, kako bi provjerili tvrdnje o "uhljebljivanju" podobnih pojedinaca. No, na prvi upit iz sisačkog ureda za informiranje stigla je - odbijenica. – Sukladno Zakonu o zaštiti osobnih podataka i mišljenju nadležne Agencije nismo u mogućnosti dati vam ugovore na uvid, jer osim imena i prezimena sadrže i druge osobne podatke – piše u odgovoru pročelnika Tomislava Dovranića, koji nam je ipak naknadno poslao podatke bez imena onih koji su radili na ugovor o djelu. Iz tih dokumenata vidljivo je da je u gradskoj upravi, primjerice, bio nužan honorarac za pripremu i serviranje napitaka, uz mjesečnu naknadu od 3.200 kuna. Za pomoćne poslove prikupljanja informacija i planiranja sastanaka jedna je osoba zarađivala 3.700 kn mjesečno, a za unošenje informacija u sustav honorar je lani iznosio 4.500 kuna. U ugovore o djelu Grad je tako lani investirao više od 500.000 kuna, unatoč tome što su u Vijećnici već bile zaposlene osobe koje su to trebale raditi.
Puta koliko ono gradova, koliko ono općina, dvadesetak županija. A manje više se svuda tako radi . Ili još i gore. Ponavljam, sve su to školovani dečki koji znaju samo trošiti i nikakav razvoj gospodarstva tu ne pomaže, jer njima nikada neće biti dosta. Tu treba oštro rezati. Čak i ne davati otkaze, ali rapidno smanjiti plače i eliminirati nepotrebne ili duplo plačene poslove. Vjerujem da bi na tim uštedama zakrpali proračun i da se nebi trebali zaduživati.