Ministarstvo pravosuđa i uprave u javno je savjetovanje uputilo novi Zakon o službenoj iskaznici, koji bi trebao pojednostaviti i ubrzati sve postupke koji se provode pred državnim tijelima. Riječ je o nastavku digitalizacije javne uprave u kojem bi se u sva državna tijela za sve službenike uvela službena elektronička iskaznica, odnosno digitalna kartica kao javna isprava.
Manje odlazaka na šaltere
Važna se novina, ističu iz Ministarstva, odnosi na funkcionalnost nove službene iskaznice, koja bi svim zaposlenicima tijela državne uprave omogućiti da jedinstvenom digitalnom karticom pristupe svim bazama podataka i aplikacijama koje svakodnevno koriste za obavljanje poslova. A to znači da će službenicima služiti kao svojevrsni token pomoću kojega će se moći povezati sa svim bazama podataka.
Primjerice, službenik u Ministarstvu graditeljstva koji treba izdati rješenje na zahtjev za obnovu, njome će moći pristupiti svim podacima vezanim uz nekretninu, po potrebi i podnositelja zahtjeva. Istom iskaznicom službenici će moći elektronički potpisivati akte za koje su ovlašteni, što znači da će se ova rješenja automatski pohranjivati u sustavu, što bi s vremenom trebalo potpuno zamijeniti dosadašnju razmjenu papira i iščekivanje poštara koje je značajno usporavalo svaki postupak pred državnim tijelima.
”Stupanjem na snagu ovog Zakona pojednostavit će se i ubrzati postupci koji se provode pred državnim tijelima prema pravilu digital by default odnosno digital first, sukladno izmjenama Zakona o općem upravnom postupku i novoj Uredbi o uredskom poslovanju”, hvale se iz Ministarstva uprave. Podsjećaju da je nedavno donesena nova uredba o uredskom poslovanju kojom je utvrđeno da javnopravna tijela s građanima i poduzećima trebaju komunicirati prvenstveno elektroničkim putem.
Istodobno, u Središnjem uredu za razvoj digitalnog društva u tijeku su projekti e/m Potpis i e/m Pečat koji bi tijelima državne uprave kroz posebnu platformu trebali omogućiti ovakvo elektroničko potpisivanje i ovjeru dokumenata. Time će se, ističu u Ministarstvu pravosuđa i uprave, službenicima omogućiti komunikacija s građanima na jednostavan, siguran i brz način. Krajnji cilj je da elektronička usluga u potpunosti zamijeni papirnatu komunikaciju i odlaske na šaltere, kažu. Kroz ove će se projekte, među ostalim, pribaviti 30.000 službenih iskaznica s multifunkcionalnim obilježjem, što znači da će svaka iskaznica sadržavati identifikacijski certifikat te certifikat za kvalificirani elektronički potpis
Sve digitalno do 2023.?
Cjelokupna digitalizacija uredskog poslovanja, u kojoj bi se svi dokumenti primali, obrađivali i pohranjivali u elektroničkom obliku trebala bi, kažu u Ministarstvu, biti gotova do 2023., do kada bi svi informacijski sustavi morali imati mogućnost povezivanja i razmjene podataka s drugim informacijskim sustavima na brz, učinkovit i siguran način.
Pitanje je jedino kako se ove najave uklapaju u kašnjenja u objedinjavanju svih državnih baza podataka u jedinstveni Centar dijeljenih usluga, koji je trebao zaživjeti još 2020. godine, no u međuvremenu je prešao u ruke Središnjeg ureda za razvoj digitalnog društva, koji u ovom poslu zasad bilježi uglavnom samo propale javne natječaje.
Čuj ovo:olakšat će im posao!! Koji posao? 75%državnih službenika nezna opisati svoje radno mjesto i većina samo sjedi da im prođe vrijeme