Kineska tvrtka Ideal Team Ventures Limited kupila je ovaj tjedan De Tomaso, talijansku tvornicu sportskih automobila, za 1,05 milijuna eura. Kandidat za kupnju De Tomasa bila je i talijanska grupa Eos, ali je kineska tvrtka, s pravnim sjedištem na Britanskim Djevičanskim Otocima i operativnim sjedištem u Hong Kongu, pobijedila u toj utrci jer talijanski ulagači na dražbi nisu mogli ići dalje od 1,04 milijuna eura.
Kineska tvrtka proizvodi automobile u Kini i namjerava upotrijebiti marku De Tomaso za kinesko tržište. Sindikati drže kako je ta prodaja gubitak za Italiju. Ali zašto? Samo zato što vlasnici tvornice nisu Talijani? Pa ni njezin osnivač, Alejandro de Tomaso, koji je 1959. u Modeni osnovao tvrtku, nije „čisti" Talijan jer je rođen u Buenos Airesu 1928. i tek je 1954. stigao u Italiju. Umro je 2003. i sada je oko 900 radnika, pod utjecajem sindikata, zabrinuto za svoju budućnost. Zašto? Zato što su vlasnici Kinezi? Pa njima je u interesu da proizvode sportske automobile De Tomaso u Italiji. Jer, kada bi ih proizvodili u Kini, to više ne bi bila ista marka.
Uzmimo primjer autoindustrije Velike Britanije. Poznata imena britanskog automobilizma nisu u vlasništvu Britanaca. Jaguar je od 2008. u vlasništvu indijske tvrtke Tata Motors, koja je vlasnik i Land Rovera, automobila britanske kraljevske kuće. Mini je u vlasništvu BMW-a itd. U Velikoj Britaniji ima 40 različitih automobilskih kuća, a najveće su japanski Nissan, američki Ford i General Motors, njemački BMW, indijski Tata... Pa i automobili Rolls-Royce u vlasništvu su BMW-a od 2002. Strana ulaganja dala su svježu krv proizvodnji i 2016., prema prognozama Society of Motor Manufacturers and Traders, u pogonima u V. Britaniji bit će proizvedeno dva milijuna automobila.
Samo u 2013. uloženo je u automobilsku industriju u Britaniji 2,5 milijardi funti. Svi su automobili zadržali svoje marke, svoje britanske oznake premda vlasnici tvornica nisu Britanci. A sve je počelo osamdesetih godina velikim reformama koje su privukle ulagače. Iz krize se izlazi drastičnim reformama koje mogu privući strane ulagače. Nije bitno tko je u Hrvatskoj vlasnik neke tvrtke, već koliko je tvrtka uspješna.
>> Otkazano devet sajmova, no 2016. je Auto show
Kinezima propisati jamstveni rok od 10 godina