KOLEKTIVNA TUŽBA

Vlasnik ste Audija, Škode ili nekog drugog vozila iz VW grupe? Možete naplatiti veliku odštetu

Foto: Uli Deck/DPA/Joe Giddens/Press Association/ Fabian Bimmer/REUTERS//PIXSELL
1/5
14.09.2019.
u 09:52

Hrvatski potrošači ne snose nikakav financijski rizik u postupku povodom kolektivne tužbe, a u slučaju daljnjeg individualnog sudskog postupka, mogu se osigurati procesnim financiranjem

Ako posjedujete novo ili polovno dizel VW vozilo kupljeno nakon 1. studenog 2008. godine, trebali biste razmisliti o pridruživanju masovnoj kolektivnoj tužbi protiv spomenute tvrtke. Naime, svi koji to učine do 29. rujna ove godine imaju priliku besplatno tužiti Volkswagen te dobiti i do desetak tisuća eura naknade štete.

Radi se o do sada najvećoj oglednoj kolektivnoj tužbi u Europi koju je protiv Volkswagen AG-a kao tužitelj pokrenulo Savezno udruženje njemačkih potrošača iz Berlina u svrhu utvrđivanja odgovornosti zbog nedopuštene ugradnje manipulativnih softvera za optimiziranje dušikovih oksida (NOx) u vozila s dizel motorima. U pitanju su vozila iz VW grupe - Volkswagen, Audi, Škoda, Seat i Porsche Cayenne 3.0 litarski - s dizelskim motorom EA 189 EU 500, pojasnila je za Vijesti.hr odvjetnica Sandra Budimir, koja u suradnji s odvjetničkim uredom iz Berlina Härle &Martinović zastupa hrvatske potrošače.

Interes u Hrvatskoj postoji, no zabrinjava da domaći potrošači dosad nisu imali saznanja o konkretnim mogućnostima ostvarivanja svojih prava protiv Volkswagena u kolektivnoj tužbi, a Budimir se pita i zašto im se to prešućivalo.

''Sama država se namirila od Volkswagena na ime manjka u državnom budžetu po osnovu nenaplaćene razliku trošarina i poreza. Za razliku primjerice od SAD-a, Italije ili Njemačke, Hrvatska ni na koji način nije financijski kaznila Volkswagen za najveću industrijsku, potrošačku i ekološku prijevaru'', kaže Budimir dodajući da je Ministarstvo zaštite okoliša i energetike 2016. godine osnovalo Povjerenstvo za utvrđivanje povrede hrvatskih zakona i propisa u području zaštite okoliša i zaštite potrošača, ali nisu poznati rezultati i konkretni koraci.

Besplatno i bez rizika

Svi koji se žele pridružiti tužbi moraju dostaviti dokumentaciju (kupoprodajni ugovor ili račun te knjižicu vozila/prometnu) kojom dokazuju da su vlasnici vozila s ugrađenim dizel motorom i spornim softverom, kupljenih nakon 2008. godine. 

Napominje da hrvatski potrošači ne snose nikakav financijski rizik u postupku povodom kolektivne tužbe, a u slučaju daljnjeg individualnog sudskog postupka, mogu se osigurati procesnim financiranjem od za to postojećih društava koje će pokriti i te troškove postupka uz određenu proviziju nakon konačne naplate štete.

 

 

 

Ključne riječi

Komentara 29

PU
paul-umpe
10:42 14.09.2019.

ma mozete sanjati.Svi su dobili pismeni poziv i automobili su dobili osvjezeni softver.Sta dajete ljudima lazne nade.Drzava moze tuziti zbog veceg zagađivanja eventualno laziranja podataka

MA
marli
17:37 14.09.2019.

Sve same marke za balkanske krkane

Avatar nekakav
nekakav
10:18 14.09.2019.

i ajd sad nek netko još jednim izjavi i precijenjenosti golfa!!! em ga uvijek prodaš za pristojne novce, em sad još možeš i fino zaraditi na odšteti!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije