Vozači taksija u Hrvatskoj mogu, osim taksimetrom, cijenu vožnje obračunavati i aplikacijom. Uber je prvi na hrvatsko tržište uveo mogućnost narudžbe i plaćanja vožnje preko online platforme, a u tome su ga slijedili i konkurenti na tržištu. Jedan od najvećih Uberovih rivala je Bolt, bivši Taxify koji je na hrvatsko tržište došao krajem prošle godine i koji funkcionira na vrlo sličnom principu. Nema zakonske zapreke da jedan vozač ima obje aplikacije, pa su tako mnogi Uberovi partneri vozači uzeli i Boltovu aplikaciju. I tu je onda nastao problem da vozači otkazuju vožnju, s čime se često suočavaju korisnici Ubera.
Naime, kako nam je ispričalo nekoliko korisnika, preko Uberove aplikacije naručili su vožnju, vozači su već krenuli prema njima, što su mogli vidjeti na aplikaciji i onda su iznenada otkazali vožnju. Nakon toga dobili su drugo vozilo, naravno uz dodatno čekanje. A tajnu otkazivanja tih vožnji jednom od naših sugovornika otkrio je vozač koji je došao po njega, a koji je imao u svom vozilu aplikacije i Ubera i Bolta.
On mu je objasnio da mu je prethodni vozač vjerojatno otkazao vožnju jer je u međuvremenu dobio narudžbu preko Bolta. A vozači preferiraju vožnje preko te aplikacije jer im Bolt naplaćuje manju proviziju od Ubera. Od svake vožnje Uber vozačima uzme 25 posto, a Bolt 15 posto. Cijena vožnje u Zagrebu putem obje aplikacije su pak iste, start se naplaćuje šest kuna, vožnja po minuti 60 lipa, a po kilometru 3,6 kuna. Za Uber su takva otkazivanja vožnje neprihvatljiva.
– Pravila ponašanja vozača koji voze na našoj platformi jasna su svima te ih se svi moraju strogo pridržavati, u protivnom postoji mogućnost isključenja vozača s platforme. Pozivamo sve naše korisnike da kroz aplikaciju prijave ovakve ili slične situacije kako bi ih naš korisnički centar mogao riješiti u najbržem mogućem roku – poručili su iz Ubera.
I dok u Uberu navode da u Hrvatskoj imaju oko 4000 partnera vozača, u Boltu broj svojih vozača ne otkrivaju. Kažu da se uvijek trude imati adekvatan broj vozača u svim gradovima u kojima posluju te da je u Zagrebu ta brojka njihova dolaska prije pola godine u porastu zahvaljujući, kako navode, fer odnosu prema vozačima partnerima, a slično očekuju i u svim gradovima na obali.
– Naime, provizija nam je manja za 40 posto od konkurencije, odnosno iznosi 15 posto. Cijene vožnji diktira tržište kojem se moramo prilagoditi kako bismo mogli imati održivo poslovanje te fer odnos prema vozačima i korisnicima Bolta – kaže Daniel Tutić, direktor Bolta u Hrvatskoj.
Pa ovih dana su taksisti najveći problem u državi,nema druge nepravde kod nas.Blago nama i našim novinarima kojima je pojednostavljen posao jer nema drugih problema.