U ponedjeljak u 7 sati započeo je štrajk Uberovih vozača na širem zagrebačkom području koji je Sindikat radnika digitalnih platformi najavio u petak zbog višednevnog i sve učestalijeg kašnjenja isplate vozačima od kompanije. Današnji štrajk trajao je do 10 sati kad se održala presica predstavnika vozača i SRDP-a ispred sjedišta hrvatske podružnice Ubera u Radničkoj ulici u Zagrebu.
Konferencija za medije predstavnika vozača i SRDP-a, snimio: Kruno Galjar
- Sindikat će i dalje ukazivati koliko je udruživanje važno. Danas se dogodilo s Uberom, za mjesec dana bi se moglo dogoditi s drugom platformom. Žao nam je što danas nije došao nitko iz Ubera - kazala je tajnica SRDP-a Iva Filipović
Istaknula je da je prosvjed 'itekako urodio plodom'.
- Kao bilo koji drugi poduzetnik u Hrvatskoj, ja moram plaćati sva davanja - podsjetila je i pozvala je državu da konačno regulira taj odnos, te je navela kako je ona Uberov partner i da u očima države ona je samostalni poduzetnik.
- Želimo na miran način ostvariti dijalog s Uberom. Želimo sjesti s njima i razgovarati. Ne želimo potjerati niti jednu digitalnu platformu iz Hrvatske. Ali ovo stanje nije održivo - ustvrdila je.
Najavila je da će se očitati o prijedlog zakona Europske unije vezano za radnike digitalnih platformi kad isti dođe, te da prate što se događa po tom pitanju u drugim europskim zemljama.
- Digitalne platforme su novo tržište koje je eksplodiralo u posljednjih par godina. Ako se sad sve pusti, onda će za 15 godina biti kaos - objasnila je.
Na pitanje što on kao vozač može u slučaju ako mu ne isplate, vozač Ubera Filip Kavra kazao je kako ne može ništa.
- Tužba se ne bi isplatila - kazao je vozač Ubera i potvrdio kako plaća sve namete. - Od svake ulazne fakture plaćamo 25 posto, a oni uzmu 25 posto od svake vožnje. Nije u redu s Uberove strane da ne plaća. Najbolje bi bilo da oni poštuju dogovor.
Stava je kako bi trebalo uvesti neka pravila i apelirao je na Vladu da to i učini.
Odustali smo od blokade prometa
Vozačica Ubera i tajnica SRDP-a Iva Filipović u razgovoru za Večernji list kazala je kako ne može točno reći koliki je broj vozača u štrajku jer je do tog podatka praktički nemoguće doći.
"Jutros u 7 sati preko aplikacije je bilo spojeno samo nekoliko vozača. To znači da je odaziv na štrajk dobar, a i svih ovih dana dobivali smo poruke podrške od naših kolega", kaže Filipović dodavši kako su na jučerašnjem sastanku ipak odustali od ideje blokade prometa jer bi se takvim manevrom u javnosti stvorila pogrešna percepcija.
Kaže kako je zakašnjeli novac vozačima sjeo jutros, ali da svakako nastavljaju sa štrajkom kako bi Uberu, ali i široj javnosti poslali poruku.
"Idemo ispred sjedišta Ubera, tamo želimo komunicirati sa živom osobom. Mi nismo roboti, ne želimo komunicirati generičkim porukama preko aplikacije dok Uber istodobno gradi imidž socijalno osjetljive kompanije. Želimo razgovor, mi smo živa ljudska bića. Zamislite da Uber sutra poželi povećati svoju proviziju na, recimo, 40 posto. Tko će zaštiti vozače koji ionako rade u teškim ekonomskim i fizičkim uvjetima?" upitala se Filipović.
Dodajmo i to da smo jutros preko aplikacije provjerili stanje na tržištu Uber vozača. Na širem zagrebačkom području gotovo je nemoguće naručiti vozilo, a cijene su zbog velike potražnje i male ponude odletjele u nebo.
"Zamislite da Uber sutra poželi povećati svoju proviziju na, recimo, 40 posto. Tko će zaštiti vozače". Pa zaštiti će te se sami tako da nećete voziti za Uber! Još najbolje da država određuje kolika će provizija neke privatne firme biti. Jednostavno, ako ti uvijeti ne odgovaraju, ne radi za tu firmu.