Križanje zagrebačke Jadranske i Avenije Dubrovnik, odnosno remetinečki kružni tok, najopterećenije je raskrižje u Hrvatskoj kojim dnevno u prosjeku prođe 99.000 vozila.
Glupo je širiti stari most
Svakodnevne gužve nisu ništa neobično s obzirom na to da stručnjaci procjenjuju da kružni tok može “progutati” maksimalno 50.000 vozila u danu. Stoga je Grad 2007. godine naručio, a Građevinski fakultet i poslovna udruga Aking izradili su idejno rješenje rekonstrukcije kružnog toka koje je predstavljeno jučer u Tribini grada Zagreba.
Od pet varijanti koje su izradili voditelji projekta odlučili su se za varijantu II. Ona predviđa izgradnju dviju tunelskih cijevi ispod kružnog toka u smjeru istok - zapad, odnosno zapad - istok. Kroz njih bi vozači iz Jadranske avenije, kao i oni iz Avenije Dubrovnik, uronili ispod kružnog toka i izašli na drugu stranu punom brzinom i bez nepotrebnog penjanja na kružni tok. On bi se proširio za pet metara tako da vozila koja skreću desno iz sva četiri smjera mogu nesmetano, bez ulaska u kružni tok, nastaviti dalje. Time bi njegovo dnevno opterećenje bilo 38.000 vozila. Zbog sigurnosnih razloga, jer na tom se kružnom toku godišnje dogodi 130 sudara, bili bi postavljeni i semafori.
- Favoriziramo varijantu II. jer ostale uključuju ili vijadukte ili tunel sjever - istok, a za njihovu realizaciju bilo bi potrebno proširivati Jadranski most. Smatram da je puno pametnije izgraditi novi, nego proširivati stari most - tvrdi voditelj prezentacije Damir Pološki, profesor na Građevinskom fakultetu.
Bolji od Radićeva mosta
Pološki se zalaže za istočni Jarunski most, a ne za zapadni za koji je Jure Radić već izradio idejno rješenje.
- Naše analize pokazale su da bi istočni Jarunski most rasteretio promet na širem području kružnog toka, kao i u Zagrebačkoj aveniji i na Selskoj cesti - rekao je Pološki.
Kako znamo nije rotor nego se dobila nagrada za nov Hrvatsku riječ kružnotrakac ili vozokrug , nesječam se točno ? Mislim da nije nijedno ni drug možda ni treče...