PANDEMIJA COVID-19

WHO: 'Europa je na prekretnici u borbi s koronavirusom, vrijeme je za teške odluke'

Schools reopen in South Africa
Foto: RealTime Images/ABACA/PIXSELL
16.09.2020.
u 07:05

"Što je važnije: povratak naše djece u školu ili otvaranje noćnih klubova i barova?" upitao je ravnatelj za krizne situacije WHO-a Michael Ryan

Europa je na prekretnici u borbi s koronavirusom zbog porasta broja zaraženih, početka školske godine i dolaska jeseni, upozorio je u utorak čelnik Svjetske zdravstvene organizacije. Vrijeme je da prekinemo "lov na fatamorganu" i donesemo teške odluke kako bismo zaštitili najranjivije i omogućili da djeca idu u školu, pa i po cijenu neizbježnih žrtava, rekao je ravnatelj za krizne situacije WHO-a Michael Ryan.

"U Europi će se ljudi uskoro početi vraćati u zatvorene prostore. Infekcijski pritisak će se pojačati", rekao je Ryan na virtualnoj tiskovnoj konferenciji. Moraju se načiniti ustupci kako bi mladi i stariji sudjelovali u društvenom životu, istaknuo je. "Jedini način je da odrasli održavaju dovoljan razmak i tako pomognu da se smanji broj zaraženih".

"Što je važnije: povratak naše djece u školu ili otvaranje noćnih klubova i barova?" upitao je.

WHO je u petak prijavio dosad najveći broj novozaraženih u jednome danu, 53.873 slučaja. Maria Van Kerkhove, zadužena za upravljanje stanjem zbog COVID-19 u WHO-u, ocijenila je da se porast broja zaraženih u Europi dijelom može pripisati povećanom testiranju i praćenju. No, upozorila je, "bolest je sada ponegdje dosegnula višu razinu nego što je bila u travnju i u svibnju. Taj zabrinjavajući trend možemo sa sigurnošću potvrditi", rekla je na istoj tiskovnoj konferenciji na kojoj su sudjelovali WHO, UN-ova organizacija za školstvo, znanost i kulturu (UNESCO) i UN-ov Fond za djecu (UNICEF) a koja je bila posvećena povratku djece u školu.

Ryan i Van Kerkhove su objavili aktualizirani vodič o zdravstvenim mjerama za suzbijanje COVID-19 u školama. "Ne postoji nulta stopa opasnosti", istaknuo je glavni direktor WHO-a Tedros Adhanom Ghebreyesus.

Nakon devetomjesečne krize imamo jasniju sliku o tome kako novi koronavirus djeluje na djecu, premda na mnoga pitanja još nemamo odgovora, rekao je. Udio mlađih od 20 godina u ukupnom broju zaraženih manji je od 10 posto, a među umrlima ih je manje od 0,2 posto.

Škole se ne trebaju zatvarati, osim "u krajnjem slučaju", na područjima gdje se koronavirus naglo širi, ocijenio je. Direktorica UNESCO-a Audrey Azoulay istaknula je da se polovica djece školske dobi u svijetu još nije vratila u klupe i da se 11 milijuna djevojčica možda uopće neće vratiti u školu.

Ključne riječi

Komentara 30

GE
Gensoman1000
08:09 16.09.2020.

Sto je vaznije WHO, informirati javnost o kineskom virusu ili otvoreno lagati za kinesku koministicku partiju?

Avatar hrvat do smrti
hrvat do smrti
09:17 16.09.2020.

problem su atipicni slucajevi ,virus se u zarazenom ponasa kao dnk virus s jednom bitnom znacajkom da dnk virus je zarazan za druge..sto je apsurd kod dnk virusa!Virus ulaskom u osobu mijenja svoj genom da li ce biti u orginaluu ili ce promijeniti genom i postati dnk ne može se predvidjeti..atipicni slucajevi kao da dobiju malu dozu virusa slicno cijepljenju protiv zarazne bolesti..

ED
edgar2
08:58 16.09.2020.

Kako funkcionira znanost?U početku epidemije je CDC naznačio da nije potrebno nositi maske kako biste zaštitili sebe ili druge od COVID-19. Tijekom vremena, dok su se akademski dokazi skupljali o prednostima nošenja maski, CDC je promijenio svoje smjernice, ističući važnost nošenja maski u javnosti. Tako funkcionira znanost: promjena dokaza rezultira promjenom smjernica...Nekim ljudima to izgleda kao "laganje"?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije