Sporna trasa

Zadnja prilika za novi smjer “nizinske pruge” kroz Karlovac

'26.02.2011. Karlovac - Neka naselja u Mjesnom odboru Kamensko zele se odvojiti i osnovati svoj mjesni odbor.  Photo: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL'
'Kristina Stedul-Fabac/PIXSELL'
04.07.2012.
u 10:59

Županijski pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i zaštitu okoliša Marinko Maradin najavio i novi Prostorni plan

Mnogima daleka tema o tome gdje u Karlovcu treba proći takozvana nizinska pruga, to jest željeznički koridor 5b, koji spaja Luku Rijeka i Mađarsku, mogla bi uskoro postati itekako bliska.

 Kroz stambenu zonu

 Posebno kada se zna da je izgradnju te dvotračne prometnice Vlada najavila kao jedan od svojih prioriteta u ovom mandatu. I dok nitko ne spori da je takva pruga potrebna i da ju je trebalo napraviti “prekjučer” i tako omogućiti razvoj naše najveće luke njezinim povezivanjem kvalitetnom prometnicom sa Srednjom Europom, u Karlovcu dio struke i građana negoduje već godinama.

 I to zato što je u županijskom prostornom planu određeno da prelazi Kupu prije Kamenskog, prolazi Mekušjem, preko Korane, križa se sa pristupnom cestom Mostu Korana i ulazi u Logorište.

 – Problem je što će prugom prolaziti teretni vlakovi vrlo učestalo. Brzinom od oko 150 kilometara na sat vlakovi koji prevoze najrazličitije terete tutnjit će vijaduktima preko dijela grada koji bi trebao biti stambeno-rekreacijska zona. U blizini se nalazi i javni bunar, iz kojeg se crpi voda za piće. Što će se dogoditi ako se uslijed možebitne havarije nekog vlaka s vijadukta u rezerve pitke vode izliju razne kemikalije? – retorički se pita građevinar i građanski aktivist Davor Petračić.

 Izmjene dokumentacije

 Podsjeća da se nesreća ne mora dogoditi da bi se zagadile vode, jer se to može napraviti i samo održavanjem pruge. Pročelnik Upravnog odjela za prostorno uređenje i zaštitu okoliša Karlovačke županije Marinko Maradin otkriva da će se na jesen održati javna rasprava na temu o trasi nizinske pruge, koja je i dalje izmjenjiva, ali i da će se donijeti novi Prostorni plan.

Ključne riječi

Komentara 3

VI
Vito
07:53 05.07.2012.

dio struke i građana negoduje već godinama. Izgleda da je taj dio poprilično jak... Zašto? Sjećam se kako su o nizinskoj pruzi prema Rijecvi govorili u 60.im godinama prošlog stoljećanama u osnovnoj školi... Čak su nam davali za zemljopis iis i "domaću zadaću" da sami ucrtamo na karti kuda bi bilo dobro da ta pruga prolazi... Još imam taj atlas s olovkom ucrtanom trasom... Najmanje pedeset godina o tome laprdaju, a niša konkretno ne vidim... Samo protivljenja... Kojim se to četnicima po Hrvatskoj ne sviđa naš napredak pa već 50 godina zaustavljaju taj projekt?

VI
Vito
08:18 05.07.2012.

Koliko je meni poznato željezničkapruga od Karlovca do Rijeka stalno prati neku rijeku do Ogulina... Samo između Karlovca i Duge Rese pruga se ne udaljava više od nekoliko metara od Mrežnice... Kako se toga nije sjetio Petračić? Nekad je Mrežnicaica znalai poplaviti prugu... Izgleda da se nakon tih poplava Petračić napio vode iz tako zagađene Mrežnice... Da ne pišem o stoljetnom zagađivanju zbog održavanja te postojeće pruge...

VI
Vito
08:20 05.07.2012.

Pogledajte google kartu Karlovca pa sami pronađite bolje rješenje za željezničku prugu pored Karlovca... Vidjet će te zanimljivost- most koji nikamo ne vodi, a izgrađen je iznad Mrežnice...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije