U Europi svake godine pogine 8000 pješaka, od kojih većina na pješačkim prijelazima što je apsurdno. Zbog toga se i provodi projekt Eurotest čiji je cilj učiniti promet što sigurnijim za najugroženije skupine, poput osoba s invaliditetom, djece, starijih osoba i korisnika javnog prijevoza - rekao je Drako Brozović, voditelj projekta Eurotest čiji je cilj ispitivanje sigurnosti pješačkih prijelaza u tridesetak europskih gradova na današnjoj konferenciji za novinare u HAK-u .
U Hrvatskoj su testirani Dubrovnik, koji je zauzeo sedmo mjesto, i Zagreb koji je na dnu ljestvice.
- Svrha je testiranja osigurati pješacima što sigurniji prijelaz preko pješačkih prijelaza. U Zagrebu je najnesigurnijim pješačkim prijelazom proglašen onaj na križanju Zvonimirove ulice i Trga žrtava fašizma.
- Ta je zebra nesigurna zbog toga što je promet na tom križanju izuzetno gust. Automobili uglavnom voze brže nego što bi smjeli, a i tramvaji pogoršavaju situaciju. Pješacima nije pregledno i to im stvara nesigurnost - dodao je Igor Novačić, zamjenik voditelja Eurotesta.
U pitanju je samo kultura vozaca. U Hr. se vozi nasilnicki, a pogotovo u Zagrebu. U Hr. prije nego sto stupis nogom na zebru, moras prije toga napisati oporuku.