Bojkotirajmo Izrael” naziv je medijsko-promotivne akcije u kojoj
desetak islamskih udruga iz BiH poziva stanovništvo na bojkot svih
vrsta proizvoda proizvedenih u tvrtkama čiji su vlasnici Židovi iz
solidarnosti s patnjama koje Palestinci u pojasu Gaze trpe zbog
posljednjih brutalnih napada izraelske vojske.
Bojkotirajmo Izrael
Među 60-ak tvrtki koje, kako pišu islamski portali, podržavaju
cionistički režim i stvaranje države Izrael na palestinskom teritoriju,
osim sveprisutne Coca-Cola, nalazi se američka TV mreža CNN, engleski
nogometni klub Arsenal, proizvođači računala tvrtka IBM, tvrtka za
proizvodnju kozmetičkih preparata L’Oreal, a potom slijede tvrtke poput
Nestle, Calvin Kleina, Revlona, Disneya, Nescafe, Vittela. “Sljedeći
put kada vidiš proizvod kompanije koja podržava Izrael, znaj da ćeš
kupovinom njihova proizvoda dati svoj doprinos ubojstvima nevinih
Palestinaca i njihove djece...
Ne sudjelujte u zločinu!”, poziv je kojim organizatori akcije
“Bojkotiramo Izrael” žele animirati bh. javnost na suzdržavanje od
kupovine proizvoda spomenutih tvrtki. Valja spomenuti kako su 2002. u
vrijeme izraelske vojne blokade šireg palestinskog područja sličnu
akciju u Sarajevu organizirali članovi islamske organizacije
“Muslimansko bratstvo”. Akciji “Bojkotirajmo Izrael” organizatori su
dali i zanimljivo pojašnjenje na koji način podržavaju tamošnji režim i
okupaciju palestinskog teritorija.
Za kompaniju Coca-Cola tvrde da ona Izraelu od 1966. daje vjernu
potporu, za što je Coca-Cola dobila nagradu izraelske Vlade 1997.
Tvrtka Johnson&Johnson kupila je izraelsku kompaniju Biosense za
400 milijuna američkih dolara. Godine 1998. tvrtka Johnson&Johnson
dobila je nagradu tadašnjeg izraelskog premijera Netanyahua za ulaganja
i trgovinu kojom je ojačana izraelska ekonomija.
Sporne i investicije
Za medije poput 20th Century Fox, Sky TV Network, National Geographic,
The Sun, The Times navodi se da ulažu velike investicije u Izrael.
Korporacija McDonald’s je jedan od glavnih partnera Židovskog
ujedinjenog fonda. Na popisu tvrtki koje treba bojkotirati, kako se
navodi u pozivu, nalazi se i finska Nokia, i to zbog krupnih ulaganja u
Izrael.
I na kraju, tu je i nogometni klub Arsenal koji je potpisao ugovor o
promicanju Izraela kao službene i ekskluzivne turističke destinacije.
Izrael se tijekom utakmica reklamira na stadionu, a izraelsko
ministarstvo turizma uređuje dio službene web stranice tog nogometnog
kluba.endu cientis orunum.
AKCIJA Nekoliko islamskih organizacija iz BiH daje potporu Palestincima