Dvadesetak hrvatskih i petorica slovenskih poljoprivrednika našli su se u problemima zbog žičanih barijera koje je Slovenija podigla uz granicu nasuprot Međimurskoj županiji, zbog čega je Hrvatska Soveniji poslala prosvjednu notu. Seljaci se žale da ne mogu do svojih oranica i šuma preko dva malogranična prijelaza. Radi se zapravo o rampama na poljskim putevima koje vlasnici zemljišta sami dižu i spuštaju kad prelaze graničnu crtu.
Barem je tako bilo sve do prije nekoliko dana.
– Ispred rampe sad je žica, pa do oranice moram preko službenog prijelaza Trnovec – Središče od Dravi. Osim što put duže traje, za odlazak na polje sad mi treba osobna iskaznica, a moram i paziti da je traktor čist i uredan, što baš nije lako kad se vraćate s oranja puni blata – ljutit je Borut Dogša iz Trnovca. Još nije pokušao preko službenog graničnog prijelaza prevesti cisternu s gnojnicom.
– Nikad ne znaš kako će njihovi policajci reagirati, pa neću riskirati, da me ne vraćaju s cisternom natrag – dodaje. Njegov sumještanin kojemu je zemljište praktički iza dvorišta, također mora na službeni prijelaz, što mu put produljuje za oko kilometar. Kad prijeđe granicu, vraća se do polja s druge strane žice, a kad obavi posao, opet mora na prijelaz iako mu je grunt pred nosom. Slično je i na
drugom prijelazu, Prhovec – Godeninci, gdje je, gledajući iz Hrvatske, žica rastegnuta iza rampe.
Zanimljivo je da je tamo nije postavila slovenska vojska, kao što je bilo na ostalim dijelovima zelene granice, nego radnici u civilu. Očito je posao povjeren nekoj tvrtki. Poljoprivrednik Franjo Flinčec sretan je što je na vrijeme, prije žice, prevezao drva iz šume koju ima na slovenskoj strani. I slovenski poljoprivrednici koji imaju zemljište u Hrvatskoj prolaze kroz slične muke. No, njih je mnogo manje.
>> Makedonija počela postavljati ogradu na južnoj granici s Grčkom
Sa svime se slažem osim sa "čistim traktorom". Svi bi trebali očistiti svoje traktore kada se vraćaju s njiva i u Hrvatskoj. Malo tko je savjstan da svoj traktor očisti od blata. U stvari kod nas većina traktorista očisti blato sa svojih guma na način da dođu na asfalt, dodaju gas a blato leti 10 m u zrak i pada vozaču traktora po glavi. Od toga ima i neke koristi a to je da si vozači automobila koji dolaze na svježe ostavljeno blato dobro iznutra zaštite blatobrane i pragove 5 cm naslaga blata, tako da ne trune. Sve selske asfaltirane ceste blatnjave zato što većina vozača traktora čim siđu s njive odmah čiste svoje traktore.