Konferencija za medije

VIDEO Butković: Iz cestarskih tvrtki do kraja 2020. odlazi više od 1000 ljudi

Oleg Butković i Zdravko Marić
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
1/5
17.11.2017.
u 13:32

– Odredili smo se da nećemo prodavati i monetizirati ceste – rekao je Butković.

Ministar financija Zdravko Marić i mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sazvali su konferenciju za medije s temom refinanciranja duga u cestarskom sektoru.

Butković je na početku rekao da će govoriti o reformi cestarskog sektora. – Odredili smo da nećemo prodavati i monetizirati ceste – rekao je Butković i dodao da su spojili HAC-ONC i HAC i povećali cestarine, a da će do kraja godine oko 200 ljudi otići iz Hrvatskih cesta. Dodao je da su projekt reformi radili sa Svjetskom bankom i Ministarstvom financija. – Odredili smo se za financijsko i poslovno restrukturiranje, a ne za prodaju ili monetizaciju – naglasio je Butković. 

 

– Nastavljamo sa svim reformama unutar cestarskog sektora – rekao je Butković i dodao da će nastaviti sa smanjivanjem troškova, a do kraja 2020. godine otići će oko tisuću ljudi, a donijet će se i odluka o načinu naplate cestarine. 

Ministar financija Marić rekao je da je dio reforme cestovnog sektora financijsko restrukturiranje. – U financijskom dijelu govorimo oko 5,1 milijardi eura ukupnog duga – rekao je Marić i dodao da su napravili jasan okvir financijskog restrukturiranja jer žele produljiti ročnost. – U sljedeće dvije do tri godine gro toga duga je u dospijeću – rekao je Marić i dodao da žele produžiti rokove. 

Iz Ministarstva financija jučer su izvijestili da će se ta sredstva koristiti za otplatu i refinanciranje dugova cestarskog sektora. "Republika Hrvatska je danas izdala 1275 milijardi eura vrijedne obveznice s dospijećem 2030. godine, uz prinos od 2,953 posto i kupon od 2,75 posto, što je dosad najpovoljnije, a ujedno i izdanje najdulje ročnosti realizirano na međunarodnim tržištima kapitala", navedeno je jučer u priopćenju Ministarstva financija. 

"Budućnost je beskontaktni model naplate cestarine"

– To je najdulje dospijeće i ročnost otkada izdajemo na međunarodnim tržištima, ali i najjeftiniji aranžman – rekao je Marić i dodao da je ova transakcija "iz perspektive javnog duga neutralna". – To će se iskoristiti za otplatu postojećih dugova – kazao je Marić. 

– Do kraja godine bavit ćemo se restrukturiranjem i refinanciranjem još jednog velikog dijela duga. Ideja je da refinanciramo dodatnih oko 2,5 do 3 milijardi eura, za koje također želimo postići dulju ročnost i još povoljnije uvjete – rekao je Marić. – Ove godine je Hrvatska na razlici u kamatama ostvarila uštede koje iznose više od 600 milijuna kuna – kazao je Marić. 

– Smanjivanja razine sigurnosti ne smije biti – kazao je ministar Butković. – Budućnost je beskontaktni model naplate cestarine. Naručili smo studiju pa ćemo po toj preporuci taj sustav naplate i primijeniti – rekao je Butković. Na pitanje što će biti s tisuću ljudi koji će otići iz sustava, Butković je rekao da ove godine dobrovoljno odlazi 200 ljudi. – Najprije smo dali prednost takvim dogovorima. Neće to izazvati nikakve socijalne probleme – rekao je Butković.

– Ovo je druga godina zaredom u kojoj ostvarujemo znatne uštede na kamatama – kazao je ministar financija Zdravko Marić. 

 

Komentara 54

IV
ivanoo
13:53 17.11.2017.

Pa koliko tamo ima zaposlenih kad je 1 000 višak?

Avatar tonci123
tonci123
14:38 17.11.2017.

Bravo g.Butkovic... reforma u HACu.. Samo naprijed...nek Autoceste ostanu u Hr vlasništvu...a ovi što kukaju za poskupljenje.ti se garant i ne voze autocestom

Avatar comandante
comandante
15:55 17.11.2017.

konačno nešto pametno

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije