Ministar financija Zdravko Marić i mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sazvali su konferenciju za medije s temom refinanciranja duga u cestarskom sektoru.
Butković je na početku rekao da će govoriti o reformi cestarskog sektora. – Odredili smo da nećemo prodavati i monetizirati ceste – rekao je Butković i dodao da su spojili HAC-ONC i HAC i povećali cestarine, a da će do kraja godine oko 200 ljudi otići iz Hrvatskih cesta. Dodao je da su projekt reformi radili sa Svjetskom bankom i Ministarstvom financija. – Odredili smo se za financijsko i poslovno restrukturiranje, a ne za prodaju ili monetizaciju – naglasio je Butković.
– Nastavljamo sa svim reformama unutar cestarskog sektora – rekao je Butković i dodao da će nastaviti sa smanjivanjem troškova, a do kraja 2020. godine otići će oko tisuću ljudi, a donijet će se i odluka o načinu naplate cestarine.
Ministar financija Marić rekao je da je dio reforme cestovnog sektora financijsko restrukturiranje. – U financijskom dijelu govorimo oko 5,1 milijardi eura ukupnog duga – rekao je Marić i dodao da su napravili jasan okvir financijskog restrukturiranja jer žele produljiti ročnost. – U sljedeće dvije do tri godine gro toga duga je u dospijeću – rekao je Marić i dodao da žele produžiti rokove.
Iz Ministarstva financija jučer su izvijestili da će se ta sredstva koristiti za otplatu i refinanciranje dugova cestarskog sektora. "Republika Hrvatska je danas izdala 1275 milijardi eura vrijedne obveznice s dospijećem 2030. godine, uz prinos od 2,953 posto i kupon od 2,75 posto, što je dosad najpovoljnije, a ujedno i izdanje najdulje ročnosti realizirano na međunarodnim tržištima kapitala", navedeno je jučer u priopćenju Ministarstva financija.
"Budućnost je beskontaktni model naplate cestarine"
– To je najdulje dospijeće i ročnost otkada izdajemo na međunarodnim tržištima, ali i najjeftiniji aranžman – rekao je Marić i dodao da je ova transakcija "iz perspektive javnog duga neutralna". – To će se iskoristiti za otplatu postojećih dugova – kazao je Marić.
– Do kraja godine bavit ćemo se restrukturiranjem i refinanciranjem još jednog velikog dijela duga. Ideja je da refinanciramo dodatnih oko 2,5 do 3 milijardi eura, za koje također želimo postići dulju ročnost i još povoljnije uvjete – rekao je Marić. – Ove godine je Hrvatska na razlici u kamatama ostvarila uštede koje iznose više od 600 milijuna kuna – kazao je Marić.
– Smanjivanja razine sigurnosti ne smije biti – kazao je ministar Butković. – Budućnost je beskontaktni model naplate cestarine. Naručili smo studiju pa ćemo po toj preporuci taj sustav naplate i primijeniti – rekao je Butković. Na pitanje što će biti s tisuću ljudi koji će otići iz sustava, Butković je rekao da ove godine dobrovoljno odlazi 200 ljudi. – Najprije smo dali prednost takvim dogovorima. Neće to izazvati nikakve socijalne probleme – rekao je Butković.
– Ovo je druga godina zaredom u kojoj ostvarujemo znatne uštede na kamatama – kazao je ministar financija Zdravko Marić.
Pa koliko tamo ima zaposlenih kad je 1 000 višak?