Privlačan, dobroćudan, simpatičan, pozitivan, zabavan, komunikativan, ali i prilično neprepoznatljiv - sve su to ispisane osobine koje bi građani pripisali gradu Zagrebu da je grad osoba.
Iako Zagrepčani imaju pozitivnu percepciju grada kroz identifikaciju s karakterom, upravo atribut neprepoznatljivosti dokaz je potrebe kreiranja identiteta grada i stvaranja njegove brend strategije koju je prva prepoznala dogradonačelnica Sandra Švaljek.
Stvoriti prepoznatljivost
Baš ona naručila je, još krajem prošle godine kada je preuzela vodstvo u gradu, opsežno istraživanje koje bi za cilj imalo stvaranje brenda, prepoznatljivih simbola grada te bi između ostalog služilo i za poboljšanje turističke ponude Zagreba.
I dok o naručenom istraživanju Sandra Švaljek šuti već nekoliko mjeseci, samo istraživanje koje se provodilo na 1500 Zagrepčana, tisuću građana iz drugih dijelova Hrvatske i 505 turista koji su posjetili Zagreb, privedeno je kraju. Kada će javnosti biti prezentirano i koliko je koštalo njegovo provođenje zasad u Gradu ne žele komentirati niti otkriti, a ništa rječitiji nisu ni u agenciji Okomito koja je angažirana za provođenje naručenog istraživanja.
– Pariz je grad ljubavi, Frankfurt simbol aerodroma i financijskog središta, sad mi pokušavamo vidjeti što je to Zagreb – bilo je sve što su o naručenom istraživanju željeli reći iz Grada.
Grafika: Milan Ilić
Grad nezaposlenosti?
Večernji list u posjedu je dijela rezultata provedenog istraživanja prema kojemu je Gornji grad dio koji Zagreb čini najposebnijim s 12,5 posto glasova, dok Sljeme i Medvednicu kao posebnost Zagreba ističe 4,3 posto ispitanih građana.
Barem prema provedenom istraživanju simbol grada Zagreba trebala bi biti katedrala za koju se opredijelilo 16 posto ispitanika, dok nešto više od šest posto građana drži da bi se kao simbol Zagreba trebalo brendirati licitarsko srce za koje se opredijelilo 6,7 posto, ili šestinski kišobran kojega je navelo 6,3 posto građana.
Spomenuti simboli prevladali su i nad Trgom Bana Josipa Jelačića i nad grbom grada, koje se dosad navodilo kao prepoznatljiv dio Zagreba, a za koje se u tijeku provođenja istraživanja opredijelilo tek nešto više od pet posto ispitanih građana.
Ipak, među Zagrepčanima osjetna je visoka identifikacija s njihovim gradom, obzirom na to više od deset posto građana Zagreb prvenstveno asocira na dom i djetinjstvo, dok ih 14,7 posto Zagreb definira kao grad nezaposlenosti.
Ban Jelacic i Kralj Tomislav