Po prijedlogu odluke o autotaksi prijevozu, koju je gradonačelnik Milan Bandić uputio Gradskoj skupštini, tržište taksija može se proširiti tek za 83 vozila. Do sada je bilo propisano da jedno vozilo “pokriva” 1200 stanovnika, a prijedlog predviđa da je jedno vozilo potrebno za 700 stanovnika.
Ista PR tvrtka
Promjenom sadašnja tržišna mreža sa 1030 autotaksija više nije prezasićena, a otvorio se mali prostor za liberalizaciju tržišta i ukidanje monopola udruženju Radio taksi Zagreb. No, teško da će prijedlog biti potvrđen u Skupštini, jer je njime propisano da gradonačelnik određuje cjenik taksi usluga. Skupštinska većina drži da zakonski propis po kojem lokalna samouprava određuje cijene taksi prijevoza znači da o cijenama odlučuju zastupnici i ne žele Bandiću ostaviti slobodne ruke.
– Računat ćemo na interes građana i napraviti sve da građanima omogućimo jeftiniji prijevoz – kazao je Boris Šprem, predsjednik Skupštine.
Josip Šnidarić, predsjednik Radio taksi Zagreba, kazao je da su oni s Gradskim uredom za promet radili prijedlog odluke. O cijenama, za koje su u srpnju u Uredu za promet kazali da će ostati iste te da planiraju samo u skladu sa zakonskim promjenama ozakoniti postojeće, Šnidarić nije želio govoriti. O tome će, kaže, kad odluka bude donesena. U isto vrijeme s donošenjem odluke Radio taksi Zagreb planira preko svoje PR agencije Millenium, koja je radila dio kampanje gradonačelnika Bandića, predstaviti stanje taksi prijevoza u Zagrebu. Dubravko Maković iz Ureda za promet kazao je da su se od srpnja predomislili i da cijene planiraju sniziti.
– Bit će novina, predložit ćemo niže cijene – kazao je Maković.
Kosta Minovski iz poznatog jeftinog riječkog Taxi Cammea jedva čeka da se u Zagrebu konačno ukine monopol.
– Planiramo na tržište ući sa sto vozila, a osigurat ćemo 370 radnih mjesta. Predviđam da će i tih sto vozila biti malo – kazao je Minovski.
Isplativiji prijevoz
Taxi Cammeo naplaćuje 20 kuna za 5 kilometara, 40 kuna za 10 km i 50 kuna za 15 km, dok vožnja taksijem Radio taksi Zagreba stoji 19 kuna za start i još 7 kuna za svaki kilometar. Gradonačelnik Milan Bandić koji će, bez obzira na to tko bude određivao cijene i potreban broj autotaksija, izdavati koncesije, danas nije želio govoriti planira li dopustiti konkurenciju. Poručio je da će o cjeniku autotaksi usluga i izdavanju novih koncesija razmišljati nakon što se donese odluka.
Za amortizaciju vozila dovoljno je 25%od cijene benzina po kilometru. To znači da je 25% cca 2kn po km dovoljno za sve servise, utrošeno gorivo i nabavku novog vozila tj amortizaciju. Koliko vidim Cammeo uzima 4kn po km, a radio taxi cca 8-9kn po km. Divan naš Bandić.