Radnici službe za postavljanje signalno-sigurnosnih uređaja Hrvatskih
željeznica ovih dana su postavili polubranike na pružni prijelaz Sutla
u općini Brdovec, a za dvadesetak dana polubranike će dobiti i pružni
prijelaz Drenje.
Smrtonosni rulet
Na ovim i još tri prijelaza u općini Brdovec vlakovi često nalete na
vozače kojih je u zadnjih desetak godina sedmero poginulo. Brdovčani
kažu da čekanje na semaforu zna potrajati i petnaestak minuta kada
prolazi nekoliko vlakova jedan za drugim pa izgube strpljenje.
– Iduće godine postavit ćemo polubranike na prijelazu Brdovec. Ako time
smanjimo mogućnost pogibije i jednog čovjeka, puno smo napravili.
Vozači često rade slalom među njima, pa godišnje imamo četiristo
uništenih brklji – kaže Nenad Baranović, šef službe za
signalno-sigurnosne uređaje.
Crveno svjetlo će odsad trajati dvadeset sekundi dulje da bi se rampe
stigle spustiti. Vozači koji obilaze prijelaze i prolete kroz crveno na
semaforu, igraju smrtonosni rulet s vlastitim životom. To su prizori
kojih se Marijan Jakovljević, umirovljeni nadzornik HŽ-a, nagledao u
pedeset godina koliko živi u kući uz pružni prijelaz Sutla na ulazu u
Šenkovec.
Vrištao ispod vlak
Od brojnih nesreća koje je vidio najviše mu se, kaže, u sjećanje
urezala ona na Badnjak 2000.
– Toga dana, oko 15 sati, vlak je dvaput zatrubio, a onda nas je
prestravio tresak koji se zalomio selom. Izletjeli smo van, a jureći
vlak uza škripu kočnica pred sobom je nosio polovicu crnog auta iz
kojeg je još virio vozač – rekao je M. Jakovljević.
Brzi vlak iz Dobove pri brzini od 80 kilometara na sat toga dana gurao
je ostatke auta još 163 metra. Mladić je još bio živ, dodaje
Jakovljević. Sjatila se rodbina, susjedi. Vrištao je da ga izvuku ispod
lokomotive. Na žalost, umro je nekoliko sati kasnije u bolnici Sveti
Duh.
Brklje će obuzdati nestrpljive vozače
![polubranici-txt.jpg](/media/img/ag/c7/57b58bdb6c23481cad71.jpeg)