Zagrebački holding na natječaju za održavanje cesta izabrao je tvrtku GIP Pionir koja ne ispunjava uvjete - nije registrirana za tu djelatnost niti ima primjerenu bazu. Zbog odabira tvrtke mimo uvjeta u natječaju Državnoj komisji za kontrolu postupka javne nabave prijavile su ih tvrtke Remetinec gradnja i Eko-miks.
Ista vozila za dva posla
Natječaj za održavanje cesta u Novom Zagrebu i Trešnjevci te u Susedgradu i ostatku zapadnog dijela grada bio je raspisan u srpnju. Vrijednosti natječaja za trogodišnje održavanje bile su šest i jedanaest milijuna kuna. – Ravnali su se po najjeftinijoj ponudi. No problem je u tome što Pionir ne ispunjava prvi uvjet natječaja-nije registriran za tu djelatnost. Propisano je i kako trebaju izgledati baze: moraju imati uređaj za proizvodnju rasoline, parking, praonicu vozila, servis za vozila, prostoriju za noćenje radnika, prostoriju za dispačera... – upozoravaju Zvonko Vučković iz Remetinec gradnje i Zdenko Klapač iz Eko-miksa.
Da je Pionirova baza na gradilištu koje stoji na Selskoj cesti, investitora tvrtke Munis koja je vlasnički povezana s Pionirom, daleko od propisanih uvjeta uvjerili smo se i sami. Tamo je samo ruševna baraka puna soli. No prošli su tehnički pregled Zagrebačkih cesta?! Osim ovih evidentnih propusta, upozoravaju Vučković i Klapač, problem je što je Pionir u ponudama za ta dva dijela grada naveo ista vozila (za N. Zagreb tražilo ih se 25, a za Susedgrad 16).
– Tražili smo uvid u dokumentaciju. Na obje ponude ispisane su iste registracije vozila koji nisu Pionirovi, a nema ni ugovora da se radi o kooperantima. Ja sam dao sve ugovore s kooperantima, njihove potvrde o financijskoj sposopnosti i nekažnjavanju – kaže Vučković i dodaje da Pionir sada za suradnju “vreba” njegove dugogodišnje kooperante, a koje nije naveo u ponudi Holdingu. Osim što su ista vozila ponuđena za posao na dvije lokacije, upozoravaju ogorčeni vlasnici tvrtki koji su godinama surađivali sa Zagrebačkim cestama, ista su vozila upisana i u ponudi još jedne tvrtke I nije im jasno kako im u Holdingu ništa nije bilo sumnjivo.
Pranjić nijeimao izbora
Ivica Pranjić, šef Holdingove centralne nabave, jučer nije stigao pregledati sve papire pa ne zna je li Pionir donio neki dokaz o sposobnosti održavanja cesta no, kaže, morao ga je uvesti u posao bez obzira na žalbu Državnoj komisiju jer ne bi tko imao čistiti ceste. – To zna trajati mjesecima. Nismo potpisali ugovor no dobio sam potvrdu od Zagrebačkih cesta da su prošli pregled. Bili su najjeftiniji – kazao je Pranjić.
E moj Zvone sam si si ovo zakuha