Neboderi, stambene zgrade, parkovi, vidikovac ... arhitektonska su rješenja za uređenje Strojarske ulice. I to baš onog mjesta na kojem je trenutačno smješten Zagrebparking.
Nadbiskupiji ide renta
Pobjednički projekt već je odabran – izradila ga je tvrtka Proarh, koja na mjestu Strojarske predviđa gradnju dviju stambenih zgrada, ali i dvaju poslovnih tornjeva. Jedan bi toranj imao 25 katova (uz prizemlje), a drugi sedamnaest. Formirao bi se i javni gradski prostor koji bi bio upotpunjen trgovačkim, ugostiteljskim i sličnim sadržajima.
Na temelju Proarhova rješenja Nadbiskupija zagrebačka, koja je vlasnik spomenutog zemljišta, sada bi trebala naći investitora koji bi zapuštenu Strojarsku pretvorio u novi centar Trnja. I plaćao Nadbiskupiji godišnju rentu za to zemljište, koja bi se koristila za financiranje Katoličkog sveučilišta.
Iako je Proarh pobijedio na natječaju, nagrađena su još četiri idejna rješenja. Sva će se moći pogledati na izložbi koja se otvara danas u 19 sati u prostorijama Društva arhitekata Zagreb na Trgu bana Josipa Jelačića 3/1.
Moći će se tako pogledati i ponešto drugačija vizija Strojarske koju su osmislili arhitekti drugonagrađene tvrtke Radionica arhitekture.
– Koliko sam primijetio, nijedan od nagrađenih radova, osim našeg, nema niske zgrade. Svi su se razmahali u visinu, a mi smo htjeli upravo suprotno – kaže Goran Rako, jedan od autora idejnog rješenja Radionice arhitekture.
U zoni tramvaja
Čuli su, kaže, da im je baš to i bio minus pri određivanju najboljeg projekta.
– Predvidjeli smo i javni park, za razliku od sličnih mjesta u Donjem gradu gdje su, umjesto javnog prostora, napravljene garaže ili slični koncepti koji su u privatnom vlasništvu – objašnjava Rako.
I dok su arhitektonska rješenja Strojarske već gotova, Zagrebparking još uvijek smišlja kamo će se preseliti.
– Baš smo danas o tome razgovarali u Gradu. Ponudili su nam lokaciju u Novom Zagrebu koja je dosta prometno izolirana, što nam ne odgovara – kazao je Robert Mišeta, direktor Zagrebparkinga.
Naime, kako kaže Mišeta, cilj im je naći lokaciju na kojoj će Zagrebparking biti sljedećih od pet do deset godina. Ipak uvjet je da ta lokacija bude u zoni tramvaja kako bi građani ili stranci kojima se odveze automobil po njega mogli doći tramvajem ili autobusom, a ne da još moraju davati 200 kuna za taksi.
– Ljudi su dovoljno ljutiti kad im se digne auto, ne moraju još plaćati i taksi – kazao je Mišeta.
Ne gradi nebodere crkva nego je zemljište njihovo, a na njemu će onda investitor graditi. No vjerojatno glupi ali bombastični naslov bolje paše \"novinarki\" i uredniku. Baš sve mora postati 24 sata