Danas 75 radnika proizvede čak 25 tona šampinjona, bukovača... tjedno
Na početku su proizvodili 15 tona gljiva godišnje, a danas čak 25 tona tjedno. Pokrenuli su posao kada se gljivarstvo kod nas tek počelo razvijati. Bilo je to početkom osamdesetih godina.
Danas je obitelj Fridrih najveći hrvatski proizvođač gljiva. Njihove bukovače, šampinjoni i portabelle prepoznatljive su na policama raznih velikih i malih trgovačkih lanaca. Proizvode ih, naime, na farmi u Dumovcu i Garešnici.
Najmoderniji u RH i šire
Trenutačno rade na modernizaciji farme Garešnica koja će s ulaganjem od milijun eura, kažu, biti najmodernija u cijeloj Hrvatskoj, ali i regiji.
- Kada smo tek počeli, radilo je desetak ljudi, a danas imamo 75 stalnih zaposlenika. Gljivarstvo je lijepo zanimanje, ali i vrlo zahtjevno. Naša je cijela obitelj u ovome poslu i bez velike upornosti nema niti pravog uspjeha - poručio je direktor tvrtke Ivan Fridrih, koji će jučer primio svoju drugu Zlatnu kunu, priznanje Hrvatske gospodarske komore – komore Zagreb, za najbolje srednje trgovačko društvo u Zagrebu.
Najviše cijene ovu Kunu
Za uspjeh je, dodaje, bitna upornost, edukacija i inovativnost.
–Jednom su nas prilikom posjetili apsolventi agronomije iz Švicarske i pitali me, kao i vi sada, jesam li išta znao o gljivama kada sam pokrenuo posao. Odgovorio sam im da sam bio spretan i krao znanje - u šali je ispričao Fridrih, te objasnio da nije znao mnogo jer gljivarstvo nema podlogu stručnih krugova. Ovisili su, ističe, samo o seminarima, pa je, kako bi što bolje naučio, 'gledao sve što mu nisu htjeli pokazati i slušao što mu nisu htjeli reći'.
I dok smo isprobavali bijele klobuke šampinjona svježe izvađenih iz komposta, Ivan Fridrih i njegov sin Petar istaknuli su kako su dobili brojna priznanja, ali da im je Zlatna kuna ono što najviše cijene.
Ambalaža za sve tvrtke u Hrvatskoj njihovo je djelo. Idu u pohod na Afriku
Proizvode 250 limenki u minuti, osiguravaju ambalažu za hranu, proizvode kemijske industrije, a jedini na ovim prostorima izrađuju i bačve.
60 motiviranih radnika
Šezdeset zaposlenih u dvije smjene Lim Samobor d.o.o. dovelo je do izvoza i u Italiju, te Mađarsku, njihove limenke mogu se naći i u Americi, a plan za sljedeću godinu afričko je tržište, proširenje pogona, još zapošljavanja, a i rad u još jednoj smjeni.
Lim Samobor d.o.o. dobitnik je ovogodišnje Zlatne kune HGK Zagreb, što je tvrtci, govori direkor Ivan Kodrić, samo dodatna motivacija za nastavak uspješnog rada.
–Tradicija Lima seže u 1924. kada je osnovan u Zagrebu. Dugo je bio jedan od vodećih proizvođača metalne ambalaže u regiji, a nakon što se našao pred stečajem, 2006., preuzeli smo ga mi - objašnjava direktor Lima Samobor, te dodaje kako je prava proizvodnja krenula odmah nakon toga, uvođenjem novih linija u pogone. Upravo kriza, koja je tada pogađala većinu poduzetnika, njima je, ističe Kodrić, samo pomogla.
Stalno usavršavanje
– Izvukli smo financije iz fondova Europske unije, od ministarstava, a sljedeće što nam je u planu jest povećanje proizvodnje za sto posto te investiranje od tri milijuna eura u nove sustave proizvodnje - govori Kodrić pokazujući pogon u kojem se za rad sinoć pripremala druga smjena. Nasmiješeni radnici kretali su u proizvodnju limenki za paštete, ali i ostalih ambalaža, koje se u Limu Samobor mogu kretati od 150 grama kapaciteta, pa do 1,5 kilograma.
–Proizvodimo ambalažu za gotovo sve veće, ali i manje tvrtke u Hrvatskoj, te šire, a plan nam je i dalje usavršavati se, zapošljavati i zaraditi dodatne certifikate - rekao je direktor Lima Samobor Ivan Kodrić, dobitnika Zlatne kune za najbolje tvrtke u Zagrebačkoj županiji.