Unatoč tome što kapitalnih investicija neće biti jer novca nema, gradonačelnik Milan Bandić i dalje se trudi održati dojam da se metropola razvija i napreduje. Tako je ponovno aktualizirao denivelaciju novozagrebačkog rotora, što bi otvorilo i put tramvajima do dislociranog Laništa. Osim zagrebačke Arene s jedne i sveučilišne bolnice koja trune s druge strane, stanovnici Laništa tako bi u nekoj dalekoj budućnosti bili bogatiji za poslovno-stambene komplekse, novu remizu, obrtnički dom, ali i most koji će njihovo naselje spojiti sa zapadnim dijelom metropole.
Produženje koridora
Naime, gradski oci idu u obilazak Jarunskog jezera i “inspekciju” terena radi gradnje jarunskog mosta vrijednog 40-ak milijuna eura! Lokacijska je dozvola za prvu fazu zahvata nedavno dobivena, a trenutačno se izrađuje parcelacijski elaborat.
– Nije tu samo most, tu je i produžena Vrapčanska i nova komunalna infrastruktura. Projekt je važan jer se time otvara još jedan ulaz u grad i rasterećuje rotor – objašnjava Željko Horvat, zamjenik pročelnika Gradskog ureda za prostorno uređenje i graditeljstvo.
Dodaje da jarunski most neće biti izgrađen dok se ne realizira produženje koridora Vrapčanske s novom infrastrukturom, tri prometna traka s obje strane i tramvajskom prugom od Zagrebačke do Jadranske avenije. O cijeni projekta nespektakularnog naziva “produžena Vrapčanska”, koji je ujedinio nekoliko investicija, u Gradu ne žele nagađati.
Međutim, zna se da jedan nadvožnjak stoji oko 20 milijuna eura, pa bi tako vrijednost projekta mogla skočiti i na više od 80 milijuna eura, a da komunalna infrastruktura još nije ni taknuta. Problemi se očekuju zbog neriješenih imovinskopravnih odnosa, konstatirao je zamjenik Horvat.
Rješenje IGH u ladici
– Kada govorimo o produženju Vrapčanske, mora se uračunati i imovinskopravno rješavanje koridora trase produžene Vrapčanske, a ne može se kalkulirati koliko će ljudi tražiti da ima se plati za zemlju – kaže Horvat.
Dodaje da oko 30 posto vlasnika parcela ne pristaje na cijenu koju za Grad utvrđuju vještaci te tako odgađa početak gradnje. Kada će se Zagrepčani prvi put prevesti preko jarunskog mosta i kada počinje širenje Vrapčanske, zaključio je Horvat, ovisi o proračunu.
A s obzirom na njegovo stanje, mogla bi to biti tek još jedna utopija, ovaj put u izbornoj godini. I podsjetnik na slikovito pobjedničko idejno rješenje skupocjenog mosta koje je napravio IGH, a čija je slika još od 2007. godine u nekoj od ladica gradske vlasti.
I šta reči više o nesposobnosti Bandića da bar jedan kapitalan projekt dovede do kraja. Lopuža ne može ni spojiti 200 m Branimirove, a kamoli graditi mostove i avenije.