Garaža će se graditi, ali HNK će dugo čekati novu scenu

HNK
Marko Lukunić/VLM
16.10.2009.
u 00:24

Urbanist Niko Gamulin upozorava da ispod kazališta teče potok Tuškanac i da su dovoljne garaže Tuškanac i Cvjetni prolaz. Snješka Knežević prosvjeduje: Ne dirajte Zelenu potkovu!

Za mjesec dana Zagrebparking će od Gradskog ureda za izgradnju na temelju idejnog projekta zatražiti dozvolu za izgradnju podzemne garaže ispod sjevernog dijela Trga maršala Tita. Ispred Hrvatskoga narodnog kazališta upravo se provode geomehanička ispitivanja kako bi Arhitektonski projektni zavod - inženjering mogao izraditi glavni projekt garaže - objasnio je direktor Zagrebparkinga Mate Kraljević.

Iskorištavanje kazališta

Potvrda glavnog projekta, koju izdaje Ured, ima težinu građevinske dozvole i gradnja garaže moći će početi. Problem je samo što HNK neće tako skoro dobiti obećanu scenu na koju je planirao preseliti Dramu.

Investitor gradnje garaže s 510 parkirališnih mjesta jest Zagrebparking koji će za tu investiciju procijenjenu na 60 milijuna kuna naći novac, no suvlasnici, HNK, Grad i Vlada, čekaju bolja vremena.

- Izvanredna je ideja podzemne pozornice, a doći će na red kad bude novca - kazao je glavni gradski kulturnjak Duško Ljuština. No, ne slažu se svi urbanisti i povjesničari umjetnosti s tim da u podzemlju pokraj glavne kulturne institucije bude garaža. Urbanist Niko Gamulin smatra da je 
pokvareno to što se iskorištava potreba HNK za još prostora, pa se, na račun najave novoga kazališta, zapravo želi izgraditi garaža.

- Apsurdno je da se scena nacionalne kuće stavlja u podzemlje. Za garažom nema potrebe. Garaža koja bi bila dostupna svima, ona je u Klaićevoj, ispod srednjoškolskog igrališta. Tu je i poluprazna garaža na Tuškancu, a i Horvatinčić gradi drugu u Cvjetnom prolazu - kaže Gamulin. Upozorava da ispod HNK protječe potok Tuškanac. Povjesničarka umjetnosti Snješka Knežević također se protivi gradnji garaže.

Projektirao još i Silađin

- Garaža ispod dijela Trga maršala Tita potpuno je neprihvatljiva iz aspekta zaštite najvećeg urbanističko-arhitektonskog spomenika kulture historicizma, Zelene ili Lenucijeve potkove čiji je taj trg istaknuti dio. Potkova uživa najviši stupanj zaštite, što znači da je zakonski jedina dopuštena intervencija restauracija njezinih sastavnih dijelova, kao što su zgrade, perivojni parteri ili pješačke površine - kaže S. Knežević.

Ideja o gradnji garaže ispod HNK nije nova. Još je 1997. sličan projekt izradio arhitekt Branko Silađin.

Ključne riječi

Komentara 3

JJ
jag jag
10:54 16.10.2009.

hmmm Zagrebparking je li to dio holdinga? onoga našeg. 25000 parkirnih mjesta u zonama puta 50 naših kuna dnevno = 1,250.000,00 kn dnevno ili godišnje 375,000.000,00 kuna dobra lova zar ne. Ajmo se kladiti da će graditi Tehnika

KR
k/rouge
16:43 20.10.2009.

Famozno, ne? Sam deri parkinge, tu je lova. A za kulturu nista, ionako koga briga za kulturnu razinu u Hrvata? hrkkk - fljuuuus

OB
-obrisani-
00:53 21.10.2009.

Rekao Bandić: \"Poslije mene potop\". Potopil bu HNK ,srušil Zdenac života, dignul bu potok Tuškanac na površinu,uzet će nam zadnju kunu iz novčanika. Pa zar nitko ne vidi da je čovjeku potrebno psihijatrijsko liječenje?.Ako ovako nastavi mi budemo završili uu ludari,a on će s našom lovom šetati slobodan.Više neću platiti ni jednu uplatnicu koja ide Holdingu.To bi trebali svi napraviti.inače će se ostvariti njegova izjava.\"Tko nema love neka ne živi u Zagrebu\".

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije