Ne mogu bez papirologije

Holding šalje jedan račun, a opomene za dugove svako poduzeće zasebno

računi holding
Foto: Sergej Novosel Vučković
1/2
02.12.2015.
u 15:45

Jedinstvena je uplatnica uvedena kako bi se smanjili troškovi slanja koverti iz Čistoće, Vodovoda, GSKG-a... Uskoro se pridružuje Plinara. Rade na tome da se umreže i u slučajevima neplatiša

– Da bih shvatio što moram platiti Holdingu, odnosno što sam mu dužan, u kući mi samo za njegove račune treba računovođa – požalio se Zagrepčanin koji je ovih dana uz redovan račun dobio i tri zasebne opomene za dugovanja.

Pita se zašto ista tvrtka šalje račun na jedinstvenoj uplatnici, a opomene o dugu svaka od tvrtki unutar Holdinga šalje zasebno, pa tako u jednoj koverti ima dug prema Čistoći, u drugoj prema Vodovodu, a u trećoj prema Gradskom stambenom komunalnom gospodarstvu (GSKG).

Može se još uštedjeti

– Dug nije upitan, platit ću ga, no nije mi jasno zašto nisu dugovanje poslali zajedno s jedinstvenom uplatnicom ili zašto nisu zbrojili sva dugovanja i napisali ih na jednu uplatnicu kao što šalju i račune. Ovako sam gotovo isti dan od svake tvrtke zasebno dobio popis duga koji imam prema njima – kazao je, dodavši da se time gomilaju i papirologija i birokracija.

Holding će za nekoliko dana obilježiti 10 godina od osnivanja, a još je 2007. počelo uvođenje jedinstvene uplatnice (JUP) kako bi se smanjili troškovi slanja brojnih računa. No, u 10 godina umreženo je prikupljanje informacija o potrošnji građana i slanje računa, no nije koordinirano i slanje zajedničkih opomena.

– Bilo bi puno jednostavnije da se dugovi zbroje i pošalju zajedno uz račun. Tako bismo lakše kontrolirali što smo platili i što još moramo platiti, a plaćali bismo i manju naknadu jer ne ide svatko u Holding podmiriti račune, već ih najčešće plaćamo u pošti – rekao je Zagrepčanin s početka teksta.

U Holdingu su kazali da svakodnevno rade na poboljšanju svojih usluga i kvalitete kako bi građani bili što zadovoljniji te pojasnili da se tekući dug navodi na svakom jedinstvenom računu sve do slanja opomene pred ovrhu, što zasad šalje svaka tvrtka zasebno. Ako dug i nakon opomene pred ovrhu nije podmiren, on postaje predmetom utuženja i više nije vidljiv na računu.

– Radimo na tome da se na jedinstvenu uplatnicu uvrsti i račun Gradske plinare te da se građanima šalju jedinstvene opomene za dugovanja, no to je proces za koji treba ostvariti sve potrebne preduvjete – kazali su u tvrtki.

I dok se može očekivati da će se zajedno slati opomene, kao i jedan račun sa zbrojenim dugovima uz specifikaciju, prijedloge utuženja odnosno rješenja o ovrsi i dalje će svaka tvrtka slati zasebno.

Putem jedinstvene uplatnice, inače, Holding građanima svaki mjesec fakturira 115 milijuna kuna.

Nekoliko klikova

– Moramo pohvaliti građane jer imamo 93 posto uspješne naplate, a samo pet posto potrošača odgađa uplatu, za što im šaljemo opomene – rekao je Pero Kovačević, šef tvrtkina tima za uvođenje JUP-a. Dodao je da je Holding među prvima omogućio dobivanje računa putem nacionalnog sustava e-Građani, pa Zagrepčani u samo nekoliko klikova mogu dobiti uvid u njih.

– Račune na taj način dobiva oko 23 tisuće građana, no paralelno im šaljemo i tiskane. Plan je da od siječnja 2016. prestanemo slati tiskane račune svima koji nam to potvrde jer se mnogi žale na to što im šaljemo uplatnice kada sve plaćaju internetski – kazao je Kovačević.

Svi građani koji žele primati račune preko tog sustava moraju prvo otići u Finu, gdje će dobiti pin za logiranje i daljnje upute.

Komentara 18

GO
golub
17:46 02.12.2015.

Ova birokracija gazi ljudsko dostojanstvo. Šalju sav dug na jedan račun i to više puta platiš. Isti dug ponovno šalju uplatnice pojedimačno i tajno preko javnog bilježnika višestruki iznos pokušavaju naplatiti sve za namirenje jamčevine Bandiću u krim. postupcima.

ES
escobar2
17:26 02.12.2015.

Da prevedemo njihov novi dodatak jedinstvenom računu: ako ne platite odvoz smeća isključiti ćemo vam plin :D

Avatar docCL
docCL
17:57 02.12.2015.

Čuvajte racune jer je na djelu velika prevara Holdinga. Racun je objedinjen i platite ga ili ne. Kako onda dode smo jedan racun koji niste platili , npr voda.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije