Turist koji dolazi u hotel s pet zvjezdica želi – “turizam doživljaja”. U prijevodu, to su oni turisti koji se trude izgovoriti “hvala, dobar dan”, koje zanima kad je, recimo, nastala crkva sv. Donata i koji nipošto ne žele na tanjuru sir/šunku u lepinji... Dio turizma doživljaja jest, dakle, i luksuzni smještaj, a studenti dizajna sa zagrebačkog Arhitektonskog fakulteta osmislili su upravo takvu – hrvatsku luksuznu hotelsku sobu!
Popularni city break
Interakcija mora i elemenata koji ga okružuju glavna je inspiracija za prvu dizajnersku hotelsku sobu "made in Croatia". Oblikovana je slojevito, a neki su detalji vidljivi odmah. Drugi, pak, opisuje se, dolaze do izražaja u interakciji s gostom kojeg se potiče da istražuje i zaviri u svaki kutak. Originalna ideja i vrijedan rad mladih zagrebačkih dizajnera trenutačno je u proizvodnji, iz koje “izlazi” na jesen. Bit će izloženi na Ambienti, a nakon toga sele se u Concordiju – kaže Tatjana Kos, voditeljica ovog vrijednog projekta u ime klastera Hrvatski interijeri.
Riječ je, naime, o klasteru 11 tvrtki domaćeg dizajna, proizvodnje namještaja i opremanja interijera. U salon Concordije na Zagrebačkom velesajmu, osim luksuzne, “selit” će se i ostale hotelske sobe 30-ak studenata sa Studija dizajna kojima je mentor profesor Mladen Orešić. To su konkretno iduće varijante hrvatskih hotelskih soba; soba za zdravstveni turizam, ekosoba te small&friendly. Ovo potonje prilagodba je hotelskog smještaja za takozvane city break putnike, tj. kraća putovanja koja su sve popularnija posvuda, pa tako i kod nas. Ta je soba, kako opisuju u projektu, namijenjena internacionalnom putniku, istraživačima, pustolovima i sanjarima... Prostor te sobe maksimalno je iskorišten, a pojedinim elementima interijera preklapaju se funkcije, techno friendly okruženje, multimedija itd. S druge strane, sasvim druga slika i izvedba – hotelska soba za ekoturizam. Inače, riječ je o grani koja, tvrdi se, raste tri puta brže od masovnog turizma. Stoga je to soba u čijem su oblikovanju prirodni i ekološki materijali, gdje je i hrvatsko masivno drvo ekološki obrađeno. Ukratko, prostor je to inspiriran prirodom, koji ima i dodatnu vrijednost – škrinju kao tradicionalni hrvatski element.
Atraktivan dizajn
I u konačnici, posljednja “varijanta” jest soba posvećena zdravstvenom turizmu. Cilj je tog projekta “kreirati hotelsku sobu koja senzibilizira onoga tko u njoj boravi za aspekte važne za zdravlje”. Atraktivan je to i moderan dizajn u kojem se, recimo tako, naprosto morate osjećati bolje. Sve će to skupa, dakle, biti uskoro dostupno u 12. paviljonu Velesajma, a oko na ideju i proizvode već su bacili pojedini domaći hotelijeri. Oni manjih smještajnih kapaciteta, koji žele ponuditi vrijednost više, ali i neka malo, što bi se reklo, veća imena. No, o tim se kombinacijama još uvijek ne govori. Dotad, zagrebački su studenti i njihov mentor otkrili, kako objašnjava Kos, formulu koju samo treba kopirati i primijeniti na nekoliko različitih grana, kao što je i naša drvna industrija.
– To je doslovce rješenje nekih problema. Spojili smo iskustvo iz proizvodnje i dizajn.
Bolje bi bilo da vi malo vise fakultetirate na normalnom turizmu a ne na luksuznome, Hrvatska je i ostati ce jeftina destinacija za odmor, na svjetu ima dosta luksuznih hotela, sa kojima Hrvatska nemoze konkurirati i nikada nece moci, to je fakat, zato nemojte sanjati i bacati novce u prazno, zasto je najveci vlasnik luksuznih hotela u Hrvatskoj Strok prodao svoje vlasnistvo, sigurno ne zato sto mu je dobro islo, najsuvremeniji hotel u Hrvatskoj Kempinski,. zatvara svoj hotel kad je sezona gotova, zato sto je neisplativo. Bolje bi bilo da Hrvatska izbaci ministra Bajsa i zaposlu obicnoga knjigovodu za statistiku i brojanje novaca, za to nam netreba nesposobni Ministar, ali tako je u svim tvrtkama u Hrvatskoj, sto se ja uopce nerviram, to je hostaplerska drzava sa nesposobnim politicarima, a blesavi narod samo ceka i gleda kako ich pljackaju !!!!