Građani na naš redakcijski mail i dalje šalju pritužbe na ZET-ov vozni red kojim su ukinute i prorijeđene neke linije. Jedna od njih je i čitateljica Marijeta Emillio čije pismo prenosimo u cijelosti:
21.6.2013. u petak oko 10.30h sam se sa suprugom zatekla u dvojci. Željela sam svojom elektroničkom karticom kupiti dvije karte, no na displeju aparata mi nije bilo ponuđena opcija - kupovina više karata, pa sam kupila prvo jednu. Na to mi je suprug objasnio kako se više karata kupuje: tako da se prvo pritisne opcija 1. zona a onda se pojavi opcija više karata. Zbog gužve i drugih ljudi koji su čekali da prođu, ja sam glupo stisnula opciju: kupi dvije karte. Jasno smo vidjeli da je kupnja uspješno obavljena i da mi je skinuto još dvadeset kuna. Dakle, za nas dvoje platila sam, eto, glupom zabunom,30 kn. Koju stanicu dalje evo kontrolorke. Dođe do nas i mi joj počnemo objašnjavati što se dogodilo, no ona je tvrdila da smo kupili samo jednu kartu i da se na njenom aparatu vidi samo jedna kupljena karta. Ona nikako nije bila u stanju shvatiti što joj mi govorimo. Pitala sam je kako kupiti dvije karte, rekla je tako da pritisnem opciju 2 zone. No dvije zone nisu isto što i dvije karte, kontrolorka se sve više ljutila na nas kao da smo se željeli prošvercati, premda su i drugi u tramvaju vidjeli kako sam se zabunila. Iako sam samo svojom krivnjom, kupila jednu kartu više, odlučila sam da pri povratku kući neću platiti svoju kartu,jednostavno nisam željela pokloniti 10 kn ZET-u. No pri povratku, u 16.30 h čekali smo dvojku 20 min. na Glavnom kolodvoru. Čitala sam o tome kako je ZET uveo ljetni vozni red, što smatram nedopustivim. Gledala sam kako po toj vrućini otac s malim djetetom više nije mogao čekati tramvaj pa je na kraju pozvao Taxi. Tada sam odlučila da i ja uvedem ljetni red plaćanja voznih karata. Od sada plaćam svaku drugu vožnju, jer smatram ponižavajućim da čekam na tramvaj toliko dugo i da to još platim redovnom cijenom karte.
Cijeli svoj život živim u ovom gradu (osim nekoliko puta po 6 mj. kao mlada djevojka u drugim europskim gradovima) i cijeli život se osjećam tako ponižena od ZET-a, što zbog dugih čekanja na tramvaj, zbog užasnih gužvi u bilo koje doba dana, zbog nevjerojatno bahatih i bezobraznih vozača koji nas voze kao krumpire, zbog tramvaja koji nemaju klimu, a u novim tramvajima se ne može bez klime, zbog tramvaja koji su 100% obljepljeni reklamama, dakle i na prozorima, pa recimo, ako imate dijete koje uvijek u isto vrijeme ide istim tramvajem u školu, pola sata mora gledati kroz raster, što nije dobro za njegov vid, a kada se zbog toga bunim ZET-u, odgovore mi da je tako i drugdje u svijetu (gdje to?), zbog bezobraznih glasnogovornika koje kad nazovete da se potužite na određenog vozača , koji tako koči da doslovno ljudi padaju po tramvaju (tram.broj 3) ona kaže: da da, hoće to ako se ne držite. Pobogu, nazvala sam jer je nekoliko ljudi letilo po toj trojci, koga sam trebala zvati? Policiju?
Neki dan je u moju dvojku ušlo 4 kontrolora, jedan u uniformi troje u civilu, na Radničkoj. Kako nas je u tramvaju bilo svega mislim troje ili četvero putnika, brzo su bili gotovi, sjeli su i počeli s deračinom i psovanjem na sav glas. Neki dan u jednom autobusu vozač je na sav glas komentirao guzicu neke mlade djevojke koja ga je došla nešto pitati i otišla. Uglavnom sve to i prijavljujem , ali nemam kome drugome nego samom ZET-u. Ne vidim nikakvog napretka ni poboljšanja.
Zanima me samo ovo: ako ZET može odlučiti uvesti u 6.mjesecu ljetni vozni red, pa tramvaje moramo čekati po 20 minuta, zar mi trebamo to šutke trpjeti, gdje se mi to nalazimo, u SJ. Koreji? Koliko ćemo još nepravde trpjeti i da li je moramo trpjeti? Ako budem imala problema s kontrolorima jer sam i ja odlučila uvesti ljetno plaćanje svoje karte (dakle umjesto 10kn-5kn, tj svaku drugu vožnju što mogu očekivati od njih? Da me napadnu, izvrijeđaju, zaustave cijeli tramvaj zbog mene...što? Imam li ja ikakva građanska prava ili ih ima samo ZET?
>> Čitateljica: Kupujemo karte da bi nas ZET-ovci maltretirali
>> Ignoriraju vozni red, ukinuli su linije, a tramvaja je sve manje
>> Razbjesnio ih ljetni vozni red ZET-a: Na vrućini čekamo 45 minuta