Zagrepčani će se i tijekom zime moći koristiti javnim biciklima postavljenim na 12 lokacija u gradu. Ideja je eksperimentalna budući da je prilikom pokretanja projekta prvotna zamisao bila da se tijekom hladnijih mjeseci bicikli sklone u spremišta.
Pilot-projekt u statusu quo
– Željeli smo dobiti jasniju sliku o funkcioniranju sustava čitavih 12 mjeseci. Projekt je započeo u svibnju pa nova sezona počinje na proljeće. Zasad imamo 2600 registriranih korisnika i većina ih koristi uslugu – rekao je jedan od autora projekta sustava javnih bicikala Next bike Krešimir Dvorski. Bicikle će skloniti u slučaju ekstremnih vremenskih uvjeta. Sustav javnih bicikala započeo je lani kao pilot-projekt.
Trenutačno je u statusu quo iako se spominjalo da će Grad nakon šest mjeseci (početkom ove godine) raspisati javni natječaj. Autorski dvojac ušao je u rizični projekt zbog ulaganja od milijun i pol kuna prikupljenih od kreditnog zaduženja te od vlastitog novca. Kredit moraju vratiti u idućih pet godina.
– Budu li naši korisnici i idućih godina koristili bicikle u jednakoj mjeri kao i ove godine, uspjet ćemo vratiti kredit. Dosad ništa nismo zaradili, ali smo na mjesečnoj razini profitabilni pa uspijevamo pokriti operativne troškove – kaže Dvorski. Jedini poticaj koji su dobili je 10 tisuća kuna od Turističke zajednice grada Zagreba. U iščekivanju su rezultata natječaja u Koprivnici gdje je krajem studenoga Grad raspisao potrebu za ukupno 30 bicikala na četiri stanice koje se moraju postaviti u neposrednoj blizini javnog prijevoza.
Dobar i za oglašavanje
– Kad bismo dobili natječaj, to bi nam znatno olakšalo poslovanje budući da je Grad Koprivnica investitor i snosi najveći dio troškova – rekao je Dvorski.
Podsjećamo, autori sustava javnih bicikala BIC-SIC su Ante Gustin i Krešimir Dvorski koji su na prvom Startup Weekendu u organizaciji Zagrebačke škole ekonomije i managementa 2012. godine pobijedili kao autori najbolje poduzetničke ideje u konkurenciji od 27 projekata. Zamišljen je kao ekološki i ekonomski isplativ jer bicikli ne zagađuju okoliš, a služe i kao nadopuna javnog prijevoza. S ekonomskog aspekta projekt je zanimljiv kao novi medij za oglašavanje na javnim površinama.