Grad putem javnog poziva koji je otvoren do 15. listopada traži tvrtku koja će u sklopu četvrtoga kruga izvještavanja za Europsku komisiju o situaciji s decibelima u metropoli provesti mjerenje i napraviti analizu podataka za izradu strateških karata buke. Time se prati koliko je okoliš zagađen bukom, rok za obavljanje posla je sedam mjeseci, a projekt stoji 480.000 kuna.
“Za potrebe izrade strateške karte buke cestovnog prometa potrebno je provesti mjerenja na barem dvadeset lokacija u neprekidnom trajanju od najmanje sedam dana”, stoji u dokumentaciji. Za decibele koje proizvodi tramvajski promet pak, navodi se također, mjerenja su nužna na najmanje pet lokacija.
Posljednje karte izrađene su 2016. u sklopu trećeg kruga izvještavanja, a pokazuju da je za ukupno razdoblje dana, večeri i noći 26,7 posto stanovnika izloženo prekomjernim razinama buke cestovnog prometa. Usto ih je 2,9 posto izloženo preglasnom željezničkom prometu, a svega 0,05 posto prekomjernim razinama buke industrijskih pogona i postrojenja. Takvi podaci, stoji na stranicama Grada, ne odudaraju znatno od drugih europskih mjesta slične veličine. Na temelju tih informacija izrađen je 2018. i akcijski plan upravljanja bukom kako bi se smanjili njezini štetni utjecaji na okoliš.
Zašto se rade nove karte buke? Ništa nije učinjeno niti prema starima. Zašto prvo ne iskoristiti staru kartu od prije nekoliko godina, sanirati kritične točke, uložiti u bukobrane i kvalitetniju cestovnu podlogu, a ONDA raditi nove karte buke? Banana država bila i ostala, glavno da se rade studije...