podzemni kontejneri

Kante su tu, a čime ih isprazniti

Foto: Luka Stanzl/Pixsell
03.01.2018.
u 18:01

Nedostaju vozila za pranje posuda, za odvoz glomaznog te skupljanje otpada s javnih površina, ali i za odvojeno prikupljanje smeća

Dvadeset godina nakon prvog postavljenog u Hrvatskoj te devet nakon premijere podzemnih kontejnera u Zagrebačkoj županiji na red je došla i metropola.

Po 180 tisuća kuna

Na uglu Brozove i Kranjčevićeve gradonačelnik Milan Bandić s direktoricom Čistoće Marinom Lovrečki došao je vidjeti spremnike koji su u ulicu postavljeni prije mjesec dana, o čemu je Večernji list već pisao, a na projektu smještanja smeća pod zemlju, otkrili su, radilo se posljednjih godinu dana. Postavili su zasad tri podzemna zelena otoka, dva u Kranjčevićevoj i jedan u Primorskoj, a na daljnjem će se njihovu ugrađivanju ići zanimljivom dinamikom. Kako se koja ulica bude rekonstruirala, objasnila je Marina Lovrečki, u nju će se, u planu je, postavljati i podzemni kontejneri.

– U posljednjih se godinu dana, otkad spuštamo ove kasete ispod površine prometnica, javilo nekoliko privatnih investitora koji bi ih ugrađivali u zonama gradnje svojih objekata. To znači da bi se ispred zgrada isto mogle naći ovakve formacije – objasnila je Lovrečki pa dodala kako se još jedan podzemni zeleni otok priprema i za smještaj u naselje u nastajanju, Podbrežje. “Tri plus dva” kontejnera, rekla je, standardna je formacija koja će se postavljati i ubuduće.

1/13

– Dvije su kasete u koje se odlažu plastika i metal, a u po jednu baca se tekstil, papir i staklo – rekla je direktorica Čistoće, čiji su radnici jučer i demonstrirali kako će se točno podzemni kontejneri prazniti. Po njih stizat će “klasični” kamion Holdingove podružnice, a da bi kasete izvukao iz podzemlja, na njih su ugrađeni adapteri za hidrauličko dizanje platforme. Kad se ona digne, kontejneri se prazne najnormalnije, što su radnici Čistoće i pokazali. Njihova “nevidljivost”, ali i činjenica da ih vandali neće moći uništiti te se na ulici neće osjetiti neugodan miris prednosti su koje ističu gradski čelnici, koji kažu kako će se Zagrepčani sigurno brzo naviknuti na novi način odvajanja otpada.

– Treba vremena da građani usvoje ekološku kulturu. Mi moramo osigurati dovoljnu infrastrukturu, i u donjem i gornjem dijelu grada, i tamo gdje je manjak prostora i tamo gdje to narušava estetsku sliku grada. Zato i razvijamo reciklažna dvorišta, zelene otoke i spremnike za odvojeno prikupljanje otpada. Želimo da te stvari budu nevidljive, zato je savršeno da to napravimo pod zemljom – rekao je gradonačelnik Milan Bandić, pa dodao kako će se ubuduće sve investicije u gradu koordinirati, odnosno gdje će se raditi prometna i komunalna infrastruktura, ugrađivat će se i spremnici. Koliko bi ih Zagreb ukupno trebao dobiti, još se točno ne zna, barem pita li se direktoricu Čistoće.

– Teško je to reći jer u gradu trenutačno ima 677 zelenih otoka – rekla je Marina Lovrečki pa objasnila da je cijena svakog podzemnog 180 tisuća kuna. Točnije, 140 tisuća za same kasete, plus građevinski dio izrade izrade podloge. Odvojeno prikupljanje otpada u gradu će, podsjetimo, od 1. veljače biti obveza. Datum je to kad na snagu stupa Uredba o gospodarenju otpadom, a upravo do tada, najavili su iz Grada, bit će spremna i gradska odluka po kojoj će se Uredba primjenjivati.

Leasing i najam

U međuvremenu, točnije jučer, raspisani su javni natječaji za vozila, koja će otpad po gradu skupljati. Na leasing, za 43,5 milijuna kuna bez PDV-a u 36 rata, Grad će nabaviti vozilo za pranje posuda, kiper s dizalicom i grajferom za odvoz glomaznog otpada, kiper s dizalicom i sajlom s vagom, autopodizač s vagom, vozilo s platformom, dva dostavna vozila, vozila za odvoz odvojeno prikupljenog otpada te ona za sakupljanje i odvoz otpada s javnih površina. Također, u najam za 1,6 milijuna uzet će dostavna vozila za prijevoz spremnika za otpad. Podsjetimo, u tijeku su i natječaji za dvjestotinjak tisuća kanti, spremnika i kontejnera, koji će koštati oko sto milijuna kuna. Unatoč tome, uvjeravaju u Gradu, računi za smeće neće porasti.

– Zagrepčani će odvoz otpada plaćati isto ili manje – obećao je jučer Bandić, koji je već bio najavio da za Uredbu koja propisuje odvajanje otpada na kućnom pragu Grad neće biti spreman do 1. veljače, ali s obzirom na to da tek za godinu dana moraju predati izvještaj o učinjenom, to će si vrijeme uzeti za “peglanje situacije”.

Pogledajte galeriju: Prosvjed protiv Centra za gospodarenje otpadom

1/16

Komentara 11

Avatar XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
19:54 03.01.2018.

Naravno, spremnika za kompost NEMA. A ove pod zemljom vandali mogu zapaliti kad već fizički ne mogu do njih👊

Avatar Django
Django
01:53 04.01.2018.

Netko će zaraditi velike novce na ovom poluproizvodu. Da objasnim; ispod razine pločnika su kontejneri, otvoreni na vrhu kako bi smeće koje se ubacuje do njih i dospjelo. Kada kontejneri budu do vrha puni, još će toliko smeća ostati u prostoru između dupkom punog kontejnera i otvora za ubacivanje otpada. To je onaj dio koji se nalazi iznad razine tla. Kad se taj dio hidraulički digne (mašala, kao đinđe za indijance) sav višak smeća će se rasuti po ulici uokolo kontejnera. Ako bude sreće pa ne bude vjetrovito.

HR
Hrabraja
23:17 03.01.2018.

imamo crnu kantu za papir, kad je napunimo pretresemo u zelenu. za crne ne postoji vozilo za odvoz.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije