europski tjedan mobilnosti

Metropola još jednom pokazala kako izgledaju ulice bez automobila

Europski tjedan mobilnosti
Foto: Sandra Šimunović/PIXSELL
1/15
22.09.2018.
u 13:56

Zbog brojnih mogućnosti kretanja koje se kriju u gradovima, a kojih građani često nisu ni svjesni vjerujući da je automobil najefikasniji način prijevoza, krilatica ovogodišnjega tjedna mobilnosti je „Kombiniraj i kreni“.

Kako bi izgledale ulice bez automobila, mogli su se danas uvjeriti brojni Zagrepčani koje ni oblačan i prohladan dan nije spriječio da sudjeluju u mimohodu kojim je svečano obilježen kraj Europskoga tjedna mobilnosti. Biciklisti, roleri, skateboarderi, hoverboarderi i šetači zauzeli su centar grada i pokazali kako već dvanaestu godinu metropola promovira održive oblike prijevoza.

Proširuje se pješačka zona u centru?

- Prvi put smo prošle godine sudjelovali u mimohodu pa kako se klincima svidjelo, rekli smo da će to postati naša tradicija – govori Antonija Zubović koja je s obitelji odrorala mimohod, predvođen voditeljem Predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj Brankom Baričevićem. Glavni cilj ovogodišnjega Europskoga tjedna mobilnosti je poticanje ljudi na korištenje svih oblika prijevoza koje njihov grad nudi: od javnoga gradskoga prijevoza, preko iznajmljivanja bicikala do šetnje. Zbog brojnih mogućnosti kretanja koje se kriju u gradovima, a kojih građani često nisu ni svjesni vjerujući da je automobil najefikasniji način prijevoza, krilatica ovogodišnjega tjedna mobilnosti je „Kombiniraj i kreni“.

Europski tjedan mobilnosti
1/15

- Građani iz godine u godinu sve više prisvajaju gradska središta, a alternativni načini prijevoza postaju dio nove urbane kulture. Zbog toga će se narednih godina sve više govoriti o proširenju pješačkih zona i biciklističke infrastrukture – rekao je Baričević.

A kada je riječ o proširenju pješačkih zona, Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada već se pobrinuo da govor o tome uskoro postane stavrnost. Tako je Ured predstavio pilot-projekt proširenja pješačke zone u centru gradu budući da to donosi uštedu energije, ali i povećanje gospodarskih vrijednosti kao i veći prostor za razvoj kulture i umjetnosti.

- Zasad samo ispitujemo javno mnijenje o tome što misle o proširenju pješačke zone, a kao mali test danas smo za promet motornih vozila zatvorili sjeverni dio Zrinjevca koji je planirani dio buduće pješačke zone koja će se protezati od Masarykove do Amruševe ulice – poručili su iz Gradskoga ureda. Upravo je taj dio grada postao centar kulturno-umjetničkih događaja u kojima je umjetnik Slaven Lunar Kosanović oslikavao mural, a održalo se i nekoliko koncerata klasične glazbe. 

Pogledajte i video POGLEDAJTE Ovako će izgledati rekonstruirani zagrebački rotor

 

Komentara 3

RU
RupertMelkus
14:44 22.09.2018.

Biciklisti se prvo moraju naučiti prometna pravila i pridržavati ih se.

SA
samoborka
15:17 22.09.2018.

Metropola prvo mora pokazati kako izgledaju ulice bez smeca. A da se ne prica o nasipima rijeka i cestama uz prirodu. Kazne za to moraju biti drasticne. Od minimalnih 10 tisuca kuna na vise. Postali smo prljaviji od Kosova.

SN
Snasasasalasa
19:49 24.09.2018.

Metropola nekada bila, danas je Palanka.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije