Tri kilometra dug i manje od pola kilometra širok potez i infrastruktura od željezničkog kolodvora na sjeveru, preko rijeke Save do Avenue Malla na jugu.
Bila je to tema međunarodne radionice "Rendez-vous de l'Architecture" u sklopu festivala Francuske u Hrvatskoj. Dvadesetero studenata arhitekture iz Beograda, Ljubljane, Lyona, Sarajeva, Splita i Zagreba u Oris Kući arhitekture od 28. rujna raspravljalo je o svojim vizijama ovog prostora koji povezuje stari i novi dio grada, a jučer su predstavili završne radove.
– Bili su u pet grupa, a na radionici je sudjelovala i francuska arhitektica Odile Decq te polaznici njene škole, kazala je Iva Sopta iz Orisa. Dok su neki studenti glavnu transverzalnu os izbrisali, drugi su je pokušali učiniti boljom. –Umjesto automobila, Most slobode prenamijenili smo za pješački i biciklistički promet u dvije trake – kaže Zagrepčanka Mirta Rusan, koja studira u Ljubljani i Ante Koprčina, student Arhitektonskog fakulteta iz Splita. Smatraju da su fontane kod NSK dobar početak za ono što su oni tamo predvidjeli.
–Prostor livade trebao bi biti za učenje i rekreaciju, s parkovima – pričaju. Grupa u kojoj je bio Luka Krstulović sa zagrebačkog AF kroz središnju bi os provela brzu željeznicu, kao metro od Novog Zagreba do Trga bana Jelačića.
– Produljili bismo još jedan koridor mostom preko Save, onaj koji ide kod Filozofskog fakulteta, a izašao bi sa zapadne strane Velesajma. Tako bi se unutar ta dva koridora stvorila nova zona u kojoj bi se oko nekoliko fakulteta stvorio i sveučilišni kampus – ispričao je Krstulović.
Bilo kakav most sjever-jug u zagrebu znači mnogo! Zašto to kažem? Mostova u Zagrebu svakako je premalo, jer su u udarnim satima radnog dana, prebukirani vozilima! No osim Mostova, također je potrebno napraviti prometnice do i od mosta! E, tu treba dobro oslikati situaciju gdje će se koja prometnica spajati na "horizontale" Grada Zagreba. Stvar nije baš jako jednostavna. kako rasteretiti promet na zapadu, jugu, i istoku grada Zagreba, jer ako most ne vodi nigdje, onda to i nije most! Možda je najveći promet grada istok-zapad, gdje ima nedovoljno prometnica koje moraju prihvatiti, Jasku, Samobor, Zaprešić i Zabok sa Zapada grada ujutro. Tu bi morale biti dolazne i odlazne barem tri horizontale grada Zagreba! I na kraju pitanje, kako što bezbolnije spojti zapadni i istočni dio Zagreba! U ovom trenutku, za mene je jedina varijanta, pojačati gradsku željeznicu sa nešto više stanica od Zapada na istok i sa juga na sjever! Pruge već postoje, samo bi trebalo srediti stanice (dolazak i odlazak sa stanica)! Mislim da bi vlak mogao spasiti silne gužve ujutro i popodne, mada je već davno promet skoro jedanko gust preko cijelog dana!!!!