u planu su i novi

Nakon rabljenih tramvaja ZET nabavlja i rabljene autobuse, otkrivamo detalje i kada stižu

Zagreb: Stanje autobusnog voznog parka je izuzetno loše, Grad kupuje polovne autobuse po Njemačkoj
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/9
09.01.2024.
u 07:30

U proračunu je osigurano šest milijuna eura za nabavu tridesetak polovnih vozila za koja se očekuje da će stići do ljeta i pokrpati rupe u voznom redu

I dok je već tjednima u fokusu zagrebačkog gradskog prijevoza jedan polovni njemački tramvaj koji je krajem godine stigao iz Augsburga, manje se priča o stanju u autobusnom dijelu voznog parka ZET-a. A ono je prema izjavama vozača, ali i mehaničara – loše.

Pisali smo već o lošem stanju u autobusnoj garaži gdje okosnicu čine primjerci stari petnaestak godina koji su prešli i do milijun i pol kilometara. Stanje je donekle ublažila nabava stotinjak novih autobusa prošle godine, ali to je tek kap u moru budući da autobusi svakodnevno ostaju u kvaru.  Stoga, doznajemo, u ZET-u se već početkom godine planira krenuti u nabavu čak 130 autobusa.

– Time će se pokrenuti jedan od najznačajnijih projekata što se tiče javnog prijevoza u Zagrebu, a riječ je o procesu dekarbonizacije. Planira se nabaviti do 100 autobusa na alternativni pogon, a što će pratiti i izgradnja potrebne infrastrukture. Nabava će se financirati iz EU fondova pa je potrebno pričekati poziv resornog ministarstva – pojašnjavaju u ZET-u.

POVEZANI ČLANCI:

Iz Ministarstva prometa ranije su nam pak potvrdili da će poziv biti raspisan početkom 2024. Do dolaska električnih ili autobusa na vodik, bit će potrebno oko dvije godine, dakle oni bi na ulice mogli početkom 2026.

– Kako bismo u međuvremenu osigurali održivost voznog reda, poglavito na najopterećenijim autobusnim linijama, u proračunu za ovu godinu osigurano je šest milijuna eura za nabavu tridesetak rabljenih, većinom zglobnih autobusa – navode u ZET-u i dodaju kako će rabljeni autobusi stići do ljeta. Napominju i kako je to praksa za koju se odlučuju brojni drugi gradovi, pa navode i primjer Splita koji također kupuje rabljene autobuse za poboljšanje voznog reda.

GALERIJA: Rabljeni tramvaj iz Augsburga

Zagreb: Stanje autobusnog voznog parka je izuzetno loše, Grad kupuje polovne autobuse po Njemačkoj
1/15

Tim se vozilima namjerava proširiti vozni park, ali i zamijeniti dio najstarijih vozila, doznajemo iz gradskog prijevoznika. Dodajmo i kako se početkom godine pojavila informacija da će 56 plinskih autobusa biti povučeno iz prometa jer im istječe atest. ZET je to demantirao dodavši kako će rashodovati 10 vozila koja su u lošem stanju, a za ostale će se procijeniti isplativost ulaganja i atestiranja.

Sugovornici upućeni u zbivanja u ZET-u pozdravljaju obnovu voznog parka, ali ističu da je to tek kap u moru stvarnih potreba kako bi autobusni promet u metropoli funkcionirao bez poteškoća.

VIDEO ZET-u stiglo pojačanje iz Augsburga, prva vožnja rabljenog tramvaja u Zagrebu

Komentara 19

ZP
Zabranjen pristup
08:38 09.01.2024.

Tomasevic je car za zbrinut tudji otpad a u vlastitom gradu nije sposoban

EJ
ejStef
08:38 09.01.2024.

Eto, i dalje se bave zbrinjavanjem otpada. Doduše otpada drugih kod nas...

Avatar Purgerdragovoljac
Purgerdragovoljac
07:49 09.01.2024.

Za vrijeme bivšeg gradonačelnika metropolom su prometovali autobusi pogonjeni plinom, a onda se novi ''zeleni'' gradonačelnik pohvalio nabavkom novog kontingenta autobusa koji voze na diesel. Tako iz stranke Nemremo nastavljaju svoju ''zelenu'' orijentaciju koju su započeli građanima nametnutom kupnjom 18 milijuna (kako su se sami pohvalili) plastičnih nerazgradivih ZG vrećica, dok cijeli svijet svjedoči plastici kao jednom od najvećih problema (ako ne i najveći) za okoliš.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije