I dok je već tjednima u fokusu zagrebačkog gradskog prijevoza jedan polovni njemački tramvaj koji je krajem godine stigao iz Augsburga, manje se priča o stanju u autobusnom dijelu voznog parka ZET-a. A ono je prema izjavama vozača, ali i mehaničara – loše.
Pisali smo već o lošem stanju u autobusnoj garaži gdje okosnicu čine primjerci stari petnaestak godina koji su prešli i do milijun i pol kilometara. Stanje je donekle ublažila nabava stotinjak novih autobusa prošle godine, ali to je tek kap u moru budući da autobusi svakodnevno ostaju u kvaru. Stoga, doznajemo, u ZET-u se već početkom godine planira krenuti u nabavu čak 130 autobusa.
– Time će se pokrenuti jedan od najznačajnijih projekata što se tiče javnog prijevoza u Zagrebu, a riječ je o procesu dekarbonizacije. Planira se nabaviti do 100 autobusa na alternativni pogon, a što će pratiti i izgradnja potrebne infrastrukture. Nabava će se financirati iz EU fondova pa je potrebno pričekati poziv resornog ministarstva – pojašnjavaju u ZET-u.
POVEZANI ČLANCI:
Iz Ministarstva prometa ranije su nam pak potvrdili da će poziv biti raspisan početkom 2024. Do dolaska električnih ili autobusa na vodik, bit će potrebno oko dvije godine, dakle oni bi na ulice mogli početkom 2026.
– Kako bismo u međuvremenu osigurali održivost voznog reda, poglavito na najopterećenijim autobusnim linijama, u proračunu za ovu godinu osigurano je šest milijuna eura za nabavu tridesetak rabljenih, većinom zglobnih autobusa – navode u ZET-u i dodaju kako će rabljeni autobusi stići do ljeta. Napominju i kako je to praksa za koju se odlučuju brojni drugi gradovi, pa navode i primjer Splita koji također kupuje rabljene autobuse za poboljšanje voznog reda.
GALERIJA: Rabljeni tramvaj iz Augsburga
Tim se vozilima namjerava proširiti vozni park, ali i zamijeniti dio najstarijih vozila, doznajemo iz gradskog prijevoznika. Dodajmo i kako se početkom godine pojavila informacija da će 56 plinskih autobusa biti povučeno iz prometa jer im istječe atest. ZET je to demantirao dodavši kako će rashodovati 10 vozila koja su u lošem stanju, a za ostale će se procijeniti isplativost ulaganja i atestiranja.
Sugovornici upućeni u zbivanja u ZET-u pozdravljaju obnovu voznog parka, ali ističu da je to tek kap u moru stvarnih potreba kako bi autobusni promet u metropoli funkcionirao bez poteškoća.
VIDEO ZET-u stiglo pojačanje iz Augsburga, prva vožnja rabljenog tramvaja u Zagrebu
Tomasevic je car za zbrinut tudji otpad a u vlastitom gradu nije sposoban