Obnova Zagreba

Ne krenemo li u hitne promjene, Zagreb će se ugušiti u fekalijama

megaprojekt
Foto: PIXSELL
1/6
11.11.2010.
u 08:30

Zagreb nije koncipiran za toliki broj stanovnika i urbanisti godinama upozoravaju na taj problem

– Projekt koji smo predložili omogućuje ozbiljan razvoj grada. Oni koji odlučuju o takvim stvarima moraju shvatiti važnost predloženih zahvata. Rješavamo kompletnu infrastrukturu, a tek realizacijom projekta grad će se moći razvijati – ustvrdio je Goran Poljanec, profesor na Arhitektonskom fakultetu i suautor “Megaprojekta” obnove Zagreba.

Novi kanalizacijski sustav

Autorski tim stručnjaka polaže velike nade u realizaciju projekta koji bi, prema njihovu mišljenju, riješio sve postojeće prometne i komunalne nedostatke grada. Novi magistralni cjevovodi koji bi se izgradio uzduž brze ceste i ukopane željezničke pruge spriječio bi donjogradske poplave za većih kiša jer, kako tvrde autori, kanalizacijski sustav grada nije prilagođen stvarnim potrebama građana. Trenutačno se u cijevima izgubi čak 60 posto fekalnih voda!?

– Pola troškova projekta će se financirati iz Europskih fondova IPA jer sadrži sve karakteristike potrebne za dobivanje potpore. To su: obnova komunalnog sustava i infrastrukture te regionalni karakter radova – objasnio je profesor Poljanec.

– Grad nije koncipiran za toliki broj stanovnika. Ne morate biti nekakav poseban stručnjak da možete uočiti da je najveći problem umjetna barijera željezničke pruge koja sa Sljemenom i Savom guši grad – ustvrdio je građevnac Goran Cvrlje i dodao kako je realizacija projekta presudno strateško pitanje. Novac za gradnju brze ceste, ukapanje pruge, otvaranje koridora sjever-jug i revitalizaciju savskog nasipa, tvrde stručnjaci, neće biti problem.

Dobra zarada

– Višenamjensko korištenje koridora željezničke pruge vrlo je isplativo, a prema našoj procijeni zarada će biti veća od troškova gradnje – dodao je Branko Horvat. Urbanist smatra da će povratak života na Savu omogućiti veliku zaradu, prije svega gradnjom stambenih naselja, kulturnih i zabavnih sadržaja.

– Tri prometne razine na mjestu sadašnje željezničke pruge pokazuju koliki je građevni potencijal grada. Sve zahvate radimo na gradskom zemljištu. Naša prometna riješenja višestruko su jeftinija od metroa za koji je Zagreb premalen – zaključio je Robert Planinc, osnivač interdisciplinarnog tima kojem je potrebno “samo” 28 milijuna eura za izradu idejnog projekta.

Komentara 21

TA
tania
14:25 11.11.2010.

Napavite metro i eto prometnog rješenja...jedna linija istok zapad, druga sjever jug, križaju se na trgu i doviđenja...sve riješeno....

SC
scary
09:47 11.11.2010.

ja bih rado da se to sve napravi, zvuči divno. jedino me strah da će opet na kraju ispasti kako je u procesu izgradnje sve nekako pripalo, recimo, horvatinčiću.

GU
Gustavo
23:03 11.11.2010.

Već vidim fekalije kako plivaju Zagrebom.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije