Gradske zastupnike na ulazu u zgradu Skupštine sljedeći četvrtak dočekat će stotinjak taksista koji će od njih zatražiti da izglasaju podjelu još 173 koncesije za taksiranje. Riječ je o taksistima koji trenutačno rade na koncesiji svojih kolega i to kao njihovi zaposlenici u drugoj smjeni ili pak potpuno ilegalno unajmljujući od njih dozvole. Podsjetimo, Grad je lani zbog pritiska taksista odredio da do 30.lipnja 2017. neće više dijeliti nijednu novu dozvolu.
Dozvola za 8 tisuća kuna
– U sustavu nas ima od 50 do 100 koji ispunjavamo sve uvjete da radimo samostalno i tako si na legalan način zaradimo za život, a gradu i državi plaćamo poreze. Sada većina vozi za taksiste na postotak ili unajmljujemo ilegalne dozvole za koje moramo dati i do 8 tisuća kuna – kazao je Krunoslav Krznarić, jedan od taksista koji se nada dozvoli. Objasnio je da je najam dozvole kažnjiv, no da brojni “stari” taksisti koji su zakupili po nekoliko licencija i ne voze, već žive od njihova iznajmljivanja.
– Ima onih koji iznajmljuju po šest dozvola i mjesečno bez rada zarade i po 50 tisuća kuna. Dok ih isplatimo, platimo davanja i benzin, jedva preživljavamo – rekao je taksist Marko Ribić.
Taksisti koji se bore za dozvole tvrde da velikim taksi-igračima nije u interesu da gube vozače te da su u Gradu zato i isposlovali moratorij. Iz udruženja Radio taxi u kojem je oko 1000 vozača tvrde da je taksista previše i da bi nove dozvole urušile ionako klimavo tržište.
– Do 2012. imali smo jednog taksista na 1200 građana, a danas je jedan na 540. Tvrdim da u našem udruženju nema ilegalnog najma dozvola – rekao je Ivan Pilko, potpredsjednik udruženja. Dodao je da njihovi članovi zapošljavaju dio taksista koji žele zasebne dozvole, no da su svi prijavljeni.
Prijedlog SDP-a na glasanju
– Oni su zaposleni i voze za plaću ili postotak i tu ništa nije sporno. Mi smo se zalagali da ostane kao što je bilo do 2011., odnosno da jedan vozač može imati samo jednu dozvolu i da nitko osim njega ne može voziti, no tada je Grad rušio taj koncept da uvede na tržište Cammeo i Eko te je nastao kaos – rekao je Pilko.
Smatra da zastupnici ipak neće prihvatiti ovaj prijedlog jer ga ne podržava ni gradonačelnik. On je obrazložio da treba prvo povesti javnu raspravu i napraviti analizu ima li dovoljno taksista ili ne te tek potom ići na podjelu novih dozvola. Za razliku od gradonačelnika, zastupnici svih stranaka u Odjelu za komunalni red Gradske skupštine podržali su prijedlog potlačenih taksista. Podršku su obećali i bandićevci i HDZ-ovci koji čine većinu, ali i oporbeni SDP-ovci koji su službeno uputili prijedlog.
– Onima s više dozvola omogućava se da ih prikriveno ustupaju na temelju fiktivnih ugovora o najmu vozila te tako iskorištavaju tuđi rad i tuđe vozilo – kazali su iz SDP-a. Predlažu stoga da se ukine moratorij te da se omogući da se dva puta godišnje dodjeljuju slobodne dozvole, da prvenstvo na njih imaju vozači bez dozvole, a potom oni kojima bi to bila druga, treća ili dvadeseta. •
Jedino mjerilo cijene je tržište. A za tržište je neophodna konkurencija. Da nije bilo ulaska cammea, u Zagrebu bi i dalje šahisti naplaćivali nerealne cijene vozeći nas u starudijama od 20+ g. starosti. Onda je došao cammeo, spustile se cijene, šahisti podivljali jer moraju konačno raditi i sada je situacija da više nitko ne može dobiti dozvolu. Što je sramota. To je kao da lopov Bandić zabrani otvaranje novih kafića u Zg. Zato što ih ima na svakom koraku. Dakle Bandić i dalje štiti mafiju ( šah mafija, cammeo mafija, uber mafija ) dok običan mali čovjek koji želi 1 dozvolu ne može je dobiti.. Za to vrijeme se pojedini šahisti bogate na iznajmljivanju dozvola, jer ih imaju 20...