Milan Bandić odabrao je najefikasniji način obračuna s dojučerašnjim prijateljima iz Zagrebačkog holdinga – “sjeo” im je na račun. Gradska megatvrtka, koja je prošlu godinu završila sa 500 milijuna kuna minusa, ostat će kratka za još desetak milijuna koji su trebali stići iz podružnice Zagrebparking.
Naime, odluka o pojeftinjenju parkiranja u prvoj zoni sa 12 na 10 kuna za sat razveselila je građane, ali prisjela Robertu Mišeti, direktoru ZG parkinga. Smatra da će se ta odluka odraziti i na standard građana, jer zbog nje – nema gradnje novih garaža!
I dodatni troškovi
– Ideja viših cijena prije je značila ujedno veća ulaganja, prije svega u garaže, što je sada znatno smanjeno i bit će teško sagraditi nove – ustvrdio je Mišeta.
Podsjeća da se u zlatno doba Zagrebparkinga gradilo čak dvije garaže odjednom – one na Tuškancu i Langovu trgu. – Gubitak od 10 mil. kuna mora se sagledati u punoj slici. Mi smo u ovoj godini krenuli s manjim planom. Imamo garažu manje (ona u Ilici vraćena je vlasniku i više nije u sklopu Zagrebparkinga, op.a.), izgubili smo posao odvoza olupina, to sada radi tvrtka Cezar, a gradonačelnik je pojeftinjenjem karata u siječnju prihode smanjio za još četiri milijuna kuna – nabrojio je Mišeta, koji je u šest mjeseci ostao bez 15 milijuna kuna.
Dodatni trošak nastat će i jer se mora promijeniti oko 500 prometnih znakova za oko 200.000 kuna, te će se svi automati morati reprogramirati, što će podružnicu stajati još oko 50 tisuća kuna.
Potpuno drukčija percepcija stvarnosti je u Gradu.
– Zagrebparking to ne može smatrati gubitkom, oni samo trebaju pokriti troškove poslovanja, a to mogu i novim cijenama, gubitaka oni nemaju. Moraju shvatiti da nisu profitabilna institucija – kazao je Davor Jelavić, pročelnik Ureda za izgradnju i promet.
Privatnici u garažama?
Smatra da najave Roberta Mišete da će biti teško krenuti u izgradnju novih garaža zbog manjka novca građane ne moraju zabrinjavati.
– Garaže su se gradile s njima i bez njih. Isto tako, sve je više privatnih interesenata za gradnju garaža – nastavio je Jelavić. Tako je Holdingu dao jasno do znanja da Grad u budućnosti sve manje računa na Zagrebparking kao partnera u rješavanju prometnih problema. Najavljuje i nova pojeftinjenja za druge zone o čemu će, kaže, gradonačelnik odlučiti - uskoro.
Podsjeća da se u zlatno doba Zagrebparkinga gradilo čak dvije garaže odjednom – one na Tuškancu i Langovu trgu. Od kuda se dotepel u Zagreb ovaj pozer, Robert Mišeta? Prvo su izgradili garažu ispod Kvaternikovog trga. Zatim su počeli graditiiti garažu u Tuškancu. Garaža ispod Langovog trga već je davno bila u uporabi.